Fr
Close

AWARDS

Eurobest: 1 Gold, 4 Silver en 14 Bronze voor België

Maandag 10 December 2018

Eurobest: 1 Gold, 4 Silver en 14 Bronze voor België

Kleine ontgoocheling op de Eurobest Awards 2018. Van de 51 finaleplaatsen vielen er uiteindelijk ‘slechts’ 19 in de prijzen (een Gold, vier Silver en 14 Bronze).

De Gold (Creative Data) en de twee eerste Silver (Direct en Digital Craft) bekronen, net als de vijf eerste Bronze (2X Digital, Brand Experience & Activation, Design en PR) ‘BlindMeters’ (illu) van Happiness voor PEVR – OVK. Het gelukkige bureau pakt nog een zesde Bronze met ‘Buffer Rage’ voor VOO (Media).

De derde Belgische Silver en de zevende Bronze vallen te beurt aan FamousGrey en Volvo. De eerste ging naar ‘Recruiting Car’ (PR), de tweede naar ‘The testdrive commercial’ (Direct).

DDB en IKEA volgen met hetzelfde palmares voor ‘Ice-skaters’ dat de Silver krijgt in Film en de Bronze in Film Craft.

LDV United brengt twee prijzen mee naar huis, twee Bronze om precies te zijn. Die zijn voor ‘Breastfeeding Extras’ voor Kind & Gezin en ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics (Direct).

De laatste Belgische Bronze vallen te beurt aan Publicis en ALS Liga met ‘Work for ALS’ (Direct), mortierbrigade en Hans Anders met ‘Small print’ (Healthcare), Wunderman Antwerp en Child Focus met ‘Innocent Child Porn’ (Media), en, last but not least, aan TBWA en BEA met ‘The pirate subtitels’ (Media).

Happiness maakt nog kans op de Grand Prix for Good met ‘BlindMeters’ voor PEVR-OVK. De Grand Prix voor deze editie worden aangekondigd op 13 december.

De volledige lijst met Gold, Silver en Bronze staat hier.

Archief / AWARDS