Fr

BRANDS

Ikea maakt sitcom met knuffels (by Focalys)

Woensdag 20 Augustus 2025

Ikea maakt sitcom met knuffels (by Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk heeft Ikea een nieuwe manier gevonden om de aandacht te vestigen op zijn merk. Het betreft een sitcom met verschillende afleveringen waarin de knuffels die verkocht worden in de winkels van Ikea de hoofdrol spelen. De zweedse meubelketen ziet dit als een vorm van brand content die zowel grappig als ontroerend is.

Ikea lanceerde ‘Life in Stitches’, een miniserie die bestaat uit korte afleveringen en die te bekijken is op de Instagram- en TikTok-accounts van het merk, evenals op zijn YouTube-kanaal. De hoofdrol is weggelegd voor de bekende Ikea-knuffels die verschijnen in kleine, humoristische scènes die uit het leven gegrepen zijn. Het eerste deel draait rond de wereld van datingapps. Djungelskog, de iconische pluchen beer van de keten, zit eindeloos te swipen op zijn telefoon tot hij matcht met de vos Skogsduva. Ze spreken af in een Ikea-restaurant, waar al snel duidelijk wordt dat de werkelijkheid niet strookt met de foto’s op het profiel. Elke knuffel heeft een uitgesproken persoonlijkheid, wat leidt tot grappige en absurde situaties.

Met deze serie focust Ikea volledig op emotie en entertainment. Het doel is uiteraard om het speelgoedgamma van het merk te promoten maar vooral ook om het publiek emotioneel te raken en aan het lachen te brengen. Dankzij het korte, toegankelijke format zullen de mini-afleveringen ongetwijfeld massaal gedeeld worden. Nog een belangrijke troef is de content die alle doelgroepen zou moeten aanspreken, meer bepaald Gen Z, millennials, kinderen, ouders, koppels… Zo kan het merk tegelijkertijd nieuwe volgers rekruteren en de loyaliteit van bestaande fans versterken.

Archief / BRANDS