Fr

AWARDS

LIA: vier Gold, twee Silver en drie Bronze voor ons land

Dinsdag 18 Oktober 2022

LIA: vier Gold, twee Silver en drie Bronze voor ons land

Onze troepen bouwden een feestje op de London International Awards. Te beginnen met Accenture Song dat drie Gold won met twee radiospots voor Afasie.be: ‘Hoodle’ in de competitie Public Service en ‘Axela’ in de competities Direction en Public Service. De hele campagne, inclusief de 'Risi'-spot, werd bekroond met een Bronze.
De vierde Gold werd eveneens uitgereikt in Radio & Audio en meer bepaald aan Mutant voor 35” voor Knack en Le Vif, de nieuwsmagazines van Roularta.
 
BBDO wint tot slot de twee Silver (Gaming en Corporate Image), alsook de twee andere Bronze (Sports), allemaal met ‘The Breakaway’ voor Decathlon.
We vermelden ook de Grand Prix.

Area 23 en L&C New York winnen drie keer de hoofdprijs. De eerste met ‘Master of Disguise Campaign’ voor Lil Sugar (Health & Wellness - Craft), ‘Eyedar’ voor Eyedar (Pharma & Medical) en ‘The Unwearable Collection’ voor Boehringer Ingelheim (Pharma & Medical – Craft).

L&C New York onderscheidde zich met ‘Piñatex’ voor Dole Sunshine Company + Ananas Anam (Design, Evolution en Transformative Business Impact).
Dan volgen DDB México en Impact BBDO met elk twee Grand Prix op de teller. Het eerste bureau  wint met ‘Data Tienda’ voor Gahr We Capital (Creative Use of Data en Digital); het tweede met ‘Despair No More’ voor Tena (Health & Wellness) en ‘The Elections Edition’ voor AnNahar Newspaper (Non-Traditional).
De tien laatste GP gaan naar evenveel bureaus, waarvan drie uit het Ogilvy-netwerk:

- Ogilvy Group Thailand met "The Innocent Eyes", "Left and Right", "The Battle", "Contact Lens" voor Voiz (TV/Cinema),
- Ogilvy Honduras met "Morning After Island" voor Grupo Estratégico PAE (Creativity In PR Public Service/Social Responsibility), 
- Ogilvy India met "Shah Rukh Khan-My-Ad" voor Cadbury Celebrations (Integration),
- Alma DDB met "Burger King", "McDonald's" en "Wendy's" voor Pepsi (Billboard et Print), 
- Howatson+Company met "Rejected Ales" voor Matilda Bay, 
- Jung von Matt DONAU met "Vienna Strips on OnlyFans" voor Vienna Tourist Board (Creativity In PR), 
- Scholz & Friends met "Anti Look - The Life-Saving QR Design" voor Johanniter (Health & Wellness Public Service/Social Responsibility), 
- McCann Stockholm met "Eat a Swede" voor Swedish Food Federation (Online Film),
- FCB Chicago met "Bedtime Stories"voor Walmart (Radio & Audio),
- VIRTUE Worldwide met "Backup Ukraine" voor Polycam x UNESCO (Public Service/Social Responsibility).

Het volledige palmares staat hier.​

Archief / AWARDS