Fr

AWARDS

CB Awards 2020: BBDO, 100% Agency of the Year

Vrijdag 4 September 2020

CB Awards 2020: BBDO, 100% Agency of the Year

Dit jaar kwamen de vier traditionele jury’s van de Creative Belgium Awards live samen (het lef!) voor de uitreiking van een Grand Prix for Good, 19 Gold, 35 Silver en 53 Bronze. BBDO werd bekroond tot Agency of the Year, voor mortierbrigade en TBWA Belgium.
 
646. Zoveel creaties werden er dit jaar ingeschreven door 51 bureaus op de CB Awards, dus 4% meer in vergelijking tot de vorige editie. In totaal stootten er 202 door tot de finale, waarvan 86% voor een commercieel doel (tegenover 80% vorig jaar).
 
De GP for Good viel net als zes Gold, acht Silver en zes Bronze te beurt aan campagnes van BBDO. Het bureau liet ook 16 extra shortlists op zijn naam schrijven: geen wonder dat het de gegeerde titel van Agency of the Year pakte. Dat is vier Gold, een Silver en zes shortlists meer (en drie Bronze minder) dan mortierbrigade.
 
Op de derde trede van het podium na mortierbrigade vinden we TBWA met vier Gold, vijf Silver en vijf Bronze, alsook zeven shortlists.
 
Daarna volgen Wunderman Thompson Antwerp, Happiness Brussels, FamousGrey, Mutant Lucy, DDB Brussels en geluidsstudio Het Geluidshuis dat de top tien afsluit.
 
Voor we de gouden campagnes overlopen, herinneren we er nog even aan dat de Film, Radio & Audio, Press, Outdoor en Direct-jury voorgezeten werd door Paul Wauters (Eardrum Europe). Digital, Brand Experience & Activation, Media en PR werd in goede banen geleid door Odin Saillé (Mutant). De Design-jury was in handen van Evi Peeters (Mirror Mirror) en last but not least werden de categorieën Integrated, Innovative, Creative Data en Grand Prix for Good voorgezeten door Seb De Valck (BBDO). In totaal bestonden deze jury’s uit 32 creatieven.
 
De gouden campagnes van het jaar, diegene die dus minstens één Gold kregen, vind je hier.

Archief / AWARDS