SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

TV-productie: Stéphane Courbit versterkt met Banijay en Zodiak

Maandag 27 Juli 2015


De concentratie binnen de sector van de tv-productie zit in een stroomversnelling. Laatste voorbeeld is de nakende fusie van het Italiaanse Zodiak Media en het Franse Banijay die versmelten tot een internationale groep, goed voor een omzet van een miljard dollar en de derde plaats op de Europese markt, na Endemol-Shine en Fremantle. De nieuwe groep komt onder leiding te staan van Stéphane Courbit, de baas van Banijay. Beide bedrijven die ongeveer even groot zijn en in 2007-2008 ontstonden uit de groepering van een aantal kleine productiemaatschappijen, zijn complementair. Ze zullen aanwezig zijn op achttien markten, met een aanbod dat zowel streaming (games, magazines, talkshows) als fictie en reality tv omvat.
 
Zodiak Media, dat in handen is van de Italiaan De Agostini (die ook 17,1% van Banijay bezit), maakt onder andere programma’s als Fort Boyard en Koh-Lanta. In ons land is het bedrijf actief via Zodiak Belgium (ex-Kanakna). Naast De Agostini zijn de aandeelhouders Stéphane Courbit (48,7%), Bernard Arnault (17,1%) en de familie Agnelli (17,1%). Banijay dat in Frankrijk marktleider is, groepeert Air Productions, het productiehuis van Nagui, en H2O, dat van Cyril Hanouna.



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier