Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Duval Guillaume glimlacht voor Coolblue

Dinsdag 3 Februari 2015

Duval Guillaume glimlacht voor Coolblue

Op 5 januari liet Duval Guillaume aan de hand van een eerste tv-spot weten dat het door Coolblue, een van de belangrijkste online retailers van België en Nederland, uitgekozen was als lead agency. Een maand later staat er al een tweede productie op het programma.

“We hebben veel energie en passie tentoongespreid om van Coolblue het merk te maken dat het vandaag geworden is”, aldus Nick Lenten, chief technology officer bij Coolblue vorige maand. “Het aan iemand anders toevertrouwen was dus een beetje beangstigend. We zijn dan ook heel blij dat we partners gevonden hebben die onze liefde voor ons merk deelt. En die even koppig en vasthoudend zijn als wij. Dat is misschien wel even belangrijk.”
 
Voor de anekdote preciseren we dat Coolblue een onderneming in volle groei is; ze groepeert 330 webshops en zeven winkels in Wilrijk, Lochristi, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. Via specialisten als Tabletcenter.be en Koelkaststore.be verkoopt Coolblue producten aan consumenten op het internet. In 2013 haalde de groep een omzet van 248 miljoen: dankzij dat resultaat behoort het bedrijf tot de koplopers van online winkels in de Benelux. In juni won Coolblue op de Webshop Awards de prijs van de beste online winkel voor elektronica.
 
Niet de eerste de beste dus, maar de naambekendheid kon beter. Daarom ging het merk op zoek naar een communicatiepartner die zijn ambities zou kunnen waarmaken. “Coolblue is een zeer inspirerend bedrijf dat jaar na jaar groeit”, aldus Alewijn Dekker, managing director bij Duval Guillaume dat het budget binnenhaalde. “Aan ons de taak om de uitdaging aan te gaan en de juiste manier te vinden om het bijzondere merk bekend te maken bij het grote publiek.”
 
Eerst in Nederland dus, aangezien de twee eerste tv-spots die werden ingeblikt, enkel te zien zijn op Nederlandse televisiezenders. België moet nog enkele maanden wachten, tenminste toch op televisie, want het virale potentieel van beide producties zal er wellicht voor zorgen dat ze veel eerder dan voorzien de Belgische gezinnen veroveren. Baseline: ‘Coolblue, alles voor een glimlach.’ En da’s nauwelijks overdreven, want de spotjes zijn ronduit grappig.
 
In de eerste spot maken we kennis met de ‘gelukkige’ ouders van een zoon die ze op geen enkele manier, en ondanks hun vele vindingrijke pogingen maar niet het huis uitkrijgen. Zelfs niet met de hulp van Coolblue dat er alles aan doet om hen te steunen, door in recordtijd de door hen bedachte oplossingen te leveren, gaande van een pannenset voor het hypothetische nieuwe huishouden van de dertiger (!) tot een trolley voor zijn spullen; zelfs de lawaaierige boor- en grasmachine mogen niet baten. Uiteindelijk levert Coolblue een hogedrukreiniger… De acteurs zijn overigens geweldig en geloofwaardig levensecht.
 
In de tweede productie die maandag onthuld wordt, ontdekken we een man die last heeft met zijn grasmachine. Het lijkt eerst of ze stuk is, maar ze blijkt achteraf psychopathische trekken te vertonen. De achtervolging die ze inzet, moet het grote publiek duidelijk maken dat Coolblue ook een dienst na verkoop biedt die (net zoals het bureau?) 24/7 bereikbaar is via mail, tweet en telefoon… ​
Assets :
Credits :
  • Client : Coolblue
  • Contacts : Nick Lenten, Joost Bakker, Eva Nooitgedagt
  • Agency : Duval Guillaume
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • Creation : Tim Schoenmaeckers
  • Creation : Niels Sienaert
  • Account Team : Patrick Clymans, Jochen Van Lysebettens
  • Strategic Director : Piet Wulleman
  • Head of Digital : Kris Hoet
  • Studio : Bart Janvier
  • Agency Producer : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
  • Director : Nils Gerbens
  • Film Production Company : 100% Halal
  • Producer : Bo Polak
  • Executive Producer : Hein Scheffer
  • Post-Production : Captcha
  • Soundmix : FC Walvisch
  • Soundlogo : Roundhouse