Fr


Close

BRANDS

D'Ieteren op de fiets met Lucien

Vrijdag 11 Februari 2022

D'Ieteren op de fiets met Lucien

D’Ieteren verzamelt zijn activiteiten rond tweewielers onder het merk Lucien en heeft als ambitie de favoriete winkelketen te worden van fietsers in België. De voornaam is een hommage aan Lucien D’Ieteren die de activiteiten van het importeren van auto’s in het familiebedrijf lanceerde in 1931.

De groep legt uit dat de keuze voor een voornaam zijn ambitie vertaalt om met teams van gepassioneerde specialisten een lokale, gepersonaliseerde klantenervaring te bieden. Met behulp van Lucien wil D’Ieteren een sterke en duurzame vertrouwensband opbouwen met zowel zijn klanten als zijn leveranciers.

De kwaliteit van de aangeboden service en de expertise van de bestaande teams waren voor D’Ieteren de belangrijkste criteria bij zijn recente winkelovernames in Brussel en Antwerpen. D’Ieteren voegt daaraan zijn vaardigheden en zijn ervaring inzake netwerkbeheer, marketing, financiering en digitalisering toe en zal toezien op de permanente vorming van de teams zodat de marktontwikkelingen op de voet kunnen gevolgd worden. Deze concurrentievoordelen stellen Lucien in staat om zowel online als in de verkooppunten een hoogwaardige service te creëren.

Lucien zal in de lente van 2022 zijn eerste grote winkel openen in Brussel. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m2 zal deze winkel beschikken over een testbaan en een werkplaats van topniveau. De iBike-winkels die onlangs in Antwerpen werden overgenomen, zullen geleidelijk de nieuwe merknaam Lucien aannemen. Tegelijkertijd zal Lucien verder uitbreiden door winkels te verwerven in de belangrijkste steden van het land, om aldus binnen vijf jaar over een volledig Belgisch netwerk te beschikken.

Momenteel telt Lucien 65 medewerkers en negen winkels, waarvan acht in de regio Antwerpen en een in Elsene. Er zijn meer dan 30 merken in de winkels te vinden.

De lanceringscampagne is bedacht door Voltage.
 
Karl Lechat, directeur van Lucien: “Onze fietsactiviteit zal over toegewijde winkels beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is. Fietsexperts zullen de klanten begeleiden bij hun keuzes. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames.”

Archief / BRANDS