Fr

AWARDS

BBDO schrijft geschiedenis op Eurobest

Woensdag 15 December 2021

BBDO schrijft geschiedenis op Eurobest

BBDO is erin geslaagd twee Grand Prix te winnen bij Eurobest, een van de meest prestigieuze Europese competities. Tot dusver deed enkel Duval Guillaume beter: in 2012 om precies te zijn, toen dat bureau drie Grand Prix pakte met zijn bekende 'Push to add drama' voor TNT.

Het bureau pakte de twee hoogste onderscheidingen met "The Breakaway" voor Decathlon, meer bepaald in Creative Strategy en Brand Experience & Activation. De twee Grand Prix prijzen komen bovenop een Gold en een Silver (Brand Experience & Activation), en drie Bronze (Media, PR en Social & Influencer).

Na de Epica Awards begin december is dit al de derde Grand Prix voor de creatie van Frederik Clarysse en Tom Jacobs, en de tweede Gold en Silver, waaraan nog drie Bronze moeten worden toegevoegd op de Clio Sports Awards, een primeur voor ons land.

En dit is zeker nog maar het begin, want "The Breakaway" moet nog deelnemen aan de CB Awards, Cannes Lions, The One Show, de NYF Advertising Awards en de London International Awards, om alleen de meest prestigieuze te noemen...

In totaal sleepten onze troepen, naast de twee Grand Prix van BBDO die het bureau de titel van 'Country Agency of the Year' opleveren, 24 prijzen in de wacht op Eurobest 2021. De volledige awardlijst is hier te vinden.

Archief / AWARDS