Fr

BRANDS

Heinz transformeert 2m2 tot automaten

Maandag 8 April 2024

Heinz transformeert 2m2 tot automaten

Vorig jaar lachte Heinz met zijn ‘Ketchup fraud’ met restauranteigenaren die hun Heinz flessen vullen met generieke producten om een paar dollar te besparen... Dit jaar richt het merk zich indirect op degenen die geen Heinz ketchup aanbieden. Dat deed het merk met een targeted campagne in Chicago.
 
In samenwerking met zijn bureaus Rethink en Carat riep de adverteerder eerst zijn community van fans op om restaurants die geen Heinz ketchup serveren te melden  via een QR-code. Vervolgens installeerde de adverteerder pop-up panelen van 2m2 in de buurt van deze restaurants zodat gefrustreerde klanten zichzelf gratis konden helpen.
 
Met het label ‘Smack for Heinz’ (naar analogie van het geluid dat je maakt als je op de bodem van een Heinz-fles slaat om de ketchup te laten zakken), transformeerden deze panelen tot automaten met zakjes ketchup. Want: ‘It has to be Heinz’ natuurlijk.

Archief / BRANDS