Fr

BRANDS

Lego organiseert een virtueel trans-Atlantisch sneeuwballengevecht (by Focalys)

Woensdag 31 Januari 2024

Lego organiseert een virtueel trans-Atlantisch sneeuwballengevecht (by Focalys)

Lego liet zich tijdens de voorbije eindejaarsfeesten opmerken in New York en Londen met de lancering van ‘Snow Throw’. Een innovatieve animatie op de winkeletalage waarbij voorbijgangers konden deelnemen aan het eerste trans-Atlantische virtuele sneeuwballengevecht tegen inwoners van de andere stad. Kortom, een sterk staaltje van live internationale marketing...
 
Van 8 november tot eind december hield Lego een augmented reality wedstrijd in de etalages van de winkels op 5th Avenue en Leicester Square. Met een simpele handbeweging konden voorbijgangers virtuele sneeuwballen gooien naar kleine Lego-figuurtjes in de andere hoofdstad. De twee steden namen het tegen elkaar op en hun respectieve scores werden live weergegeven.

De activatie werd gelanceerd door modejournaliste Eva Chen (Verenigde Staten) en tv-presentatrice Millie Mackintosh (Verenigd Koninkrijk). Ze gooiden samen met hun kinderen de eerste sneeuwballen naar de concurrerende stad.

De ervaring kreeg weerklank op de sociale media, meer bepaald op de Facebook-pagina van Lego.

Andere merken hebben al augmented reality gaming activaties geïntroduceerd in hun winkels, maar Lego onderscheidt zich op twee manieren. Het merk kwam met een live outdoorspel tussen consumenten uit twee landen (een marketingprimeur als je het ons vraagt) en er was geen prijs verbonden aan de wedstrijd. Voorbijgangers kregen gewoon het gevoel dat ze een leuke tijd hebben beleefd en werden aangespoord om terug te komen om hun stad te ‘helpen’. Slim gedaan!

Archief / BRANDS