Fr

BRANDS

NatWest lanceert anti-oplichtersbordspel (by Focalys)

Woensdag 7 Februari 2024

NatWest lanceert anti-oplichtersbordspel (by Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk zou 67% van de volwassenen beter geïnformeerd willen zijn over hoe oplichters te werk gaan op het wereldwijde web. De online bank NatWest heeft daarom ‘All Mod Cons’ gelanceerd. Het betreft een bordspel dat is ontworpen om het publiek te informeren over de meest voorkomende oplichterspraktijken online.
 
Het spel is ontworpen door fraudespecialisten en is gratis verkrijgbaar bij geselecteerde NatWest-kantoren in het hele land. De lijst is te vinden op de sociale media van het merk. Het wordt gepromoot door een spot met in de hoofdrol tv-presentator Jeff Brazier en zijn zoon Freddie.
 
Het initiatief werd eind 2023 gelanceerd en dat was niet toevallig, aangezien Kerstmis een van de drukste periodes van het jaar is voor online oplichters. Dankzij het spel konden gezinnen zichzelf beschermen tegen de schurken en tegelijkertijd plezier beleven tijdens de feestperiode. NatWest van haar kant kon er traffic mee genereren en zich tegelijkertijd positioneren als een bank die zorg draagt voor haar klanten.

Archief / BRANDS