Fr

BRANDS

Corona biedt zonnige promoties (by Focalys)

Woensdag 10 Januari 2024

Corona biedt zonnige promoties (by Focalys)

In Colombia kwam Corona op de proppen met een originele activatie gebaseerd op het volgende principe: van de productietijd die op elke fles staat een ‘gouden ticket’ maken om beloningen te krijgen.

Van 23 november tot 23 december nodigde het merk consumenten uit om de hemel te observeren bij het vallen van de avond, evenals de productietijd die op de flessen stond. Hoe dichter bij het tijdstip van de zonsondergang, hoe meer kans ze maakten op een grote beloning, meer bepaald kortingen tot 50% op reizen.
 
Om de prijs te claimen hoefde je alleen maar een foto te maken van de geregistreerde tijd, en deze met het landschap op de achtergrond naar de X- en Instagram-accounts van het merk te sturen en vervolgens de beloning te verzilveren op de TaDa-app. De actie werd gepromoot met posters een tv-spot en SoMe-advertenties.
 
Dankzij deze zeer intelligente actie genereerde het merk op dagelijkse basis traffic naar zijn sociale media en dit zonder te investeren in marketing, aangezien het gebruikmaakt van twee elementen die al bestaan: het tijdstip waarop het product gemaakt is en de zon. In een wereld die alsmaar sneller en stresserender wordt, spoort het mensen aan om weer geluk te vinden in het simpele plezier van te mijmeren bij het consumeren van een product.

Archief / BRANDS