Fr

BRANDS

Kind en Gezin ademt via de 4-4-4 techniek met RCA

Vrijdag 2 Februari 2024

Kind en Gezin ademt via de 4-4-4 techniek met RCA

RCA ontwikkelde voor Kind en Gezin een sensibiliseringscampagne die ouders en iedereen die in zijn dagelijkse leven met jonge kinderen te maken krijgt, wil aanleren om op tijd en stond de spreekwoordelijke voet van het gaspedaal te halen en tot rust te komen. De campagne maakt gebruik van de ‘4-4-4’-ademhalingsmethode. Die bestaat erin om gedurende vier seconden diep in te ademen, om vervolgens even lang de adem in te houden en daarna vier seconden uit te ademen..

De techniek wordt uitgelegd in een liedje dat vertolkt wordt door Kapitein Winokio en is te vinden op Spotify. Er werd ook een videoclip voor YouTube gemaakt. 

RCA ontwikkelde ook de campagnewebsite opvoedstress.be, waarop bezoekers de kans krijgen om in koor mee te zingen met de video. Ze vinden er ook tips over hoe de stress te verminderen, informatie over de verschillende stressniveaus (groen, oranje en rood) en hoe ze te herkennen en de plaatsen waar ze hulp kunnen krijgen. 

Tot slot zet RCA Kapitein Winokio in voor een online campagne die specifiek gericht is op iedereen die soms in contact komt met de consultatiecentra van Kind en Gezin. 

Het geheel wordt nog versterkt door advertenties en affiches, e-mailbanners voor ouders en professionals, evenals een informatiekit voor partners. 

Archief / BRANDS