Fr

AGENCIES

IPG Mediabrands krijgt chatbot

Maandag 27 November 2023

IPG Mediabrands krijgt chatbot

Net als de grote consultancybureaus doet de IPG Mediabrands-groep een beroep op AI om de productiviteit van zijn teams te verhogen. In dat verband onthulde hij onlangs ‘My Bot’, een chatbot die ontworpen en ontwikkeld is door de teams van Kinesso, het digitale performance agency van de groep.

Deze chatbot is gebaseerd op het PaLM 2-taalmodel van Google en spruit voort uit een bestaande samenwerking tussen IPG Mediabrands en Google Cloud. My Bot is wel een eigen tool exclusief voor IPG Mediabrands. Hij is voorzien van een hoog beveiligingsniveau dat de vertrouwelijkheid van de interacties beschermt.

De tool, beschikbaar in 38 talen, wordt uitgerold bij alle medewerkers van de groep wereldwijd, ofwel zowat 18.000 mensen.
 
Het doel is om de interne productiviteit en de werkmethoden van de medewerkers van de groep te optimaliseren dankzij het brede scala aan mogelijkheden van de assistent. Graham Wilkinson, chief innovation officer van Kinesso, zegt dat de technologie bedoeld is om werknemers van IPG Mediabrands te helpen vertrouwd te raken met een AI-assistent. Dit kadert in een bredere technologische ‘roadmap’ die voor een ommekeer zal zorgen in de manier waarop bureaus hun klanten begeleiden.

Archief / AGENCIES