Fr

AWARDS

Cannes Lions: 16 prijzen voor België, waarvan 2 GP en 2 Gold

Vrijdag 24 Juni 2022

Cannes Lions: 16 prijzen voor België, waarvan 2 GP en 2 Gold

De safari naar de Cannes Lions van onze troepen eindigt precies zoals ze begonnen is: met een Bronze voor mortierbrigade in de competitie Film met ‘The Umbilical Cord’ voor Equal Pay Day.
 
Als deze editie van de Cannes Lions in ons geheugen gegrift zal blijven, dan is dat ongetwijfeld dankzij ‘The Breakaway’ van BBDO en Decathlon die zes Lions mee naar huis krijgen: twee Grand Prix (Creative Strategie en PR), drie Bronze (Entertainment Lions for Sport, Media en Brand Experience & Activation) en één Silver (Creative Strategie). Ze grepen naast de Titanium, maar dat mag de vreugde niet temperen.
 
Aan de andere kant gaan er twee Gold naar FamousGrey en Happiness. De eerste dankzij ‘Volvo Street Configurator’ in Creative Commerce, de tweede dankzij ‘Reduce the ride’ voor Husk - D'Ieteren in Creative B2B ; de campagne wint ook een Silver in PR. Het agentschap sloot de week in Cannes af met een tweede zilver voor ‘ReStory’ voor Canon (Direct) en een Bronze voor ‘Crispy Subtitles’ voor Lays (Entertainment).
 
TBWA won ook een Silver voor ‘Seen from a Mini’ (Industry Craft).
 
De laatste Bronze was voor ‘The Poncho Poster’ van mortierbrigade voor Brussel Mobiliteit (Outdoor en Design) en naar ‘Millboard’ van Publicis Groupe voor Mercedes-Benz (Media).
 
Goed gedaan allemaal, tot volgend jaar!

Om alle Grand Prix te zien, het is hier.

Archief / AWARDS