Fr

AGENCIES

Grey London stelt klanten voor om DEI-handvest te tekenen

Woensdag 8 Juni 2022

Grey London stelt klanten voor om DEI-handvest te tekenen

Gelezen op The Drum. In het Verenigd Koninkrijk heeft Grey, in navolging van VMLY&R - een ander WPP-bureau - zijn klanten (en leveranciers) uitgenodigd om een eigen handvest te ondertekenen en zo te zorgen voor meer diversiteit en inclusie binnen hun organisaties. Het bureau is van mening dat als beide partijen zich inzetten voor een gevarieerde vertegenwoordiging in elke fase van een opdracht, de manier waarop over reclame wordt gedacht en deze wordt gemaakt, fundamenteel zou kunnen veranderen.
 
Het handvest is opgebouwd rond drie pijlers die beschrijven hoe DEI in het hele creatieve proces wordt toegepast: ‘Thinking Diverse’, ‘Making Diverse’ en ‘Delivering Diverse’, waarbij de laatste pijler verwijst naar de manier waarop het bureau zijn prestaties kan volgen door middel van tests, door te voldoen aan de adviezen van de Advertising Standards Authority (ASA) inzake gedragscodes en genderstereotypen, en door gegevens te verzamelen om de vorderingen van het bureau te volgen.
 
Het is de bedoeling dit handvest uit te breiden tot de hele groep en het vervolgens als open source aan de hele industrie aan te bieden.

Archief / AGENCIES