Fr

AGENCIES

Ogilvy bant influencers die hun lichaam en/of gezicht editen

Maandag 11 April 2022

Ogilvy bant influencers die hun lichaam en/of gezicht editen

Opmerkelijk. Ogilvy UK kondigde vorige week aan dat het niet langer zal samenwerken met influencers die sleutelen aan hun lichamen of gezichten. Aldus wil het bureau de impact die het ‘perfecte’ beeld dat influencers consumenten voorhouden heeft op de mentale gezondheid inperken. In een interview met The Drum legde Rahul Titus (head of influence bij Ogilvy) uit dat “influencer marketing verondersteld wordt de authentieke kant van marketing te belichamen, terwijl het tegenwoordig vooral uitpakt met geënsceneerde content, wat schadelijk is voor wie de sociale media volgt”.

De beslissing betreft alle klanten van het bureau – waaronder Dove dat vandaag al niet meer met gefotoshopte influencers samenwerkt. Ze komt er net nu de Britse regering werkt aan haar Digitally Altered Body Image Bill die influencers zou verplichten aan te geven welke content visueel onder handen genomen is. Ogilvy benadrukte dat deze beslissing hopelijk navolging zal krijgen in de rest van de influencer marketingindustrie.

Archief / AGENCIES