Fr

AGENCIES

Now or never, door Olivier Bialek (Secondfloor & Sunset Events)

Zaterdag 28 Maart 2020

Now or never, door Olivier Bialek (Secondfloor & Sunset Events)

De gezondheidscrisis en lockdown zullen ooit voorbij zijn. Dat is even zeker als het feit dat we niet weten wanneer. Maar om dat moment van bevrijding te smaken, zullen we eerst moeten volhouden. Emotioneel, professioneel, financieel. Essentieel.

Voor de crisis waren we er. Om julle te adviseren, van dienst te zijn, soms zelfs om te challengen, te verrassen en ja zelfs te verbazen.

We waren er om op jullie verzoeken tegen de vorige dag in te gaan, niet op een uur meer of minder te kijken, oplossingen te vinden binnen steeds krappere budgetten, gewijzigde briefings zonder verpinken (en met de glimlach) aan te passen, ja zelfs wonderen te verrichten.

We waren er om te helpen jullie bedrijven te ontwikkelen, succes te oogsten, merken aantrekkelijker te maken, de concurrentie te verslaan, op de nieuwste trends te surfen, nieuwe klanten te werven, jullie employer branding te koesteren, een duurzaam en verantwoordelijk imago te ontwikkelen.

En morgen, na de crisis, rekenen jullie opnieuw op ons, binnen een week, een maand, een jaar. Om op te leven, bij te sturen, jullie business te stimuleren.

Maar als jullie willen dat we er dan zullen zijn, zullen jullie ons nu moeten helpen. Als jullie morgen willen kunnen rekenen op de behendigheid, de creativiteit en de kwaliteit die jullie zo prijzen, dan hebben wij jullie vandaag nodig. Jullie, als adverteerders, wij als kmo’s die de overgrote meerderheid van de marcomsector vormen. KMO’s die jullie waarderen vanwege hun troeven, maar die door hun statuut bijzonder kwetsbaar zijn in tijden als deze, verstikt door de coronacrisis, zonder spaarpotje voor barre tijden of een internationale groep om hen te ondersteunen.

We vragen geen compassie hier en al helemaal geen aalmoes. Wel doen we een beroep op jullie gezond verstand, pragmatisme en ja zelfs opportunisme: houd onze kmo’s vandaag mee draaiende, zodat jullie morgen kunnen heropveren. Engageer je. Breng de maatschappelijke verantwoordelijkheid die de afgelopen maanden op ieders lippen lag vandaag in de praktijk. #NOWORNEVER.

Archief / AGENCIES