Fr

AGENCIES

Ooit leidt procurement het mediabureau ten dans, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 22 September 2019

Ooit leidt procurement het mediabureau ten dans, door Fred Bouchar (MM)



Hoezo, je gelooft me niet? Kijk dan maar eens naar de laatste editie van het Global Media Thinking Report van de consultant ID Comms dat we graag met je delen.
 
Raar maar waar zul je ontdekken dat diegene die de mediabureaus het best beoordelen bij de adverteerders, de procurement officers zijn. Ongelooflijk, toch?
 
Volgens het onderzoek verbetert hun houding tegenover media en zouden ze media meer dan twee jaar geleden beschouwen als een opwindende kans en zelfs een investering in de groei van hun bedrijf.
 
Dat is beslist goed nieuws.
 
Minder goed nieuws is de manier waarop de marketing- en mediaverantwoordelijken de bureaus beoordelen. Die cijfers zijn nog nooit zo laag geweest, als we het onderzoek van ID Comms mogen geloven. Met een gemiddelde van 2,7/5 voor eerstgenoemden en 2,5/5 voor laatstgenoemden, terwijl het gemiddelde cijfer gegeven door procurement afklokt op 3/5. Verbazend, nietwaar?
 
ID Comms durft zelfs te stellen dat we een nieuw type van procurement zien ontstaan, waarbij de kosten beperken slechts een onderdeel is in een uitgebreider geheel van doelstellingen gericht op de promotie van innovatie, ROI en handel. Een ambitieus programma!

Archief / AGENCIES