Fr

BRANDS

FamousGrey verbelgist French fries voor Lutosa

Woensdag 7 Augustus 2019

FamousGrey verbelgist French fries voor Lutosa

Om de naamsverandering van Lutosa naar Belviva kracht bij te zetten vroeg het Belgische frietmerk FamousGrey om een campagne. Vanuit de vaststelling dat frietjes weliswaar onze grootste Belgische trots zijn maar toch bekendstaan als French fries, bedacht het bureau een leuke activering.
 
Omdat onderzoek van iVox aantoonde hoe belangrijk frietjes echt zijn voor de Belgen lanceerde Lutosa en het bureau op National French Fry Day (op 13 juli) – aan de vooravond van de Franse nationale feestdag - een online petitie om de French fries voor eens en voor altijd om te dopen tot Belgian fries. Om onze landgenoten naar de website te krijgen zorgde FamousGrey voor een tv-spot (in een productie van Czar) waarin de bekende boer José zijn beklag doet over French Fries als benaming van onze Belgische trots en de Belgen oproept om de petitie te tekenen. Op onze nationale feestdag, 21 juli, werd er ook een aangepaste versie verspreid.
 
Sinds 5 augustus loopt er ook een spot met boer José die de naamsverandering van Lutosa naar Belviva verder toelicht. De campagne omvat verder ook een PR- en influencerluik dat in goede banen wordt geleid door Famous Relations.

Archief / BRANDS