Fr

AWARDS

België klokt af op 9 Lions en een Gold voor onze Young Marketers

Vrijdag 21 Juni 2019

België klokt af op 9 Lions en een Gold voor onze Young Marketers

Uiteindelijk keert België met negen trofeeën huiswaarts van de Cannes Lions: drie Silver en zes Bronze. Daarmee is het palmares ongeveer hetzelfde als dat van de twee laatste jaren (10 Lions in 2018 en 9 in 2017), rekening houdend met het dalende aantal Belgische inschrijvingen (347 dit jaar, tegenover 382 vorig jaar en 473 in 2017), maar minder goed dan in 2016 (23 Lions vs. 532 inschrijvingen).
 
De vaakst bekroonde campagne en het meest gelauwerde bureau zijn Happiness en ‘Blind Meters’ voor OVK met een Silver (Digital Craft) en twee Bronze (Creative Data en Design).
 
Daarna volgt mortierbrigade met een Silver en een Bronze, respectievelijk met ‘The Legendary Tour’ voor Pias (Entertainment Lions for Music) en ‘Shitty Jobs’ voor Zij-Kant (Film Craft).
 
FamousGrey wint twee keer Bronze met ‘Not a Boomerang’ voor Animal Rights Organisation (Mobile) en ‘Focus Lines’ voor Ministerio De Transporte Y Obras Publicas (Design).
 
Het laatste bureau dat in de prijzen valt, is TBWA met ‘The Color Experiment’ voor Samen Onderwijs Maken (PR).
 
Nog even de Silver vermelden die te beurt viel aan de Belgische muzikant Grégory Caron met ‘It’s OK’ voor Akqa en Oakley (Film Craft).
 
Last but not least was er natuurlijk ook de Gold in de Young Marketers Competition, de allereerste die België ooit won in deze competitie. Deze eer valt te beurt aan Noëmi Haverhals (brand and business development manager Avail) en Dilan Sakar (marketing coordinator Tommy Hilfiger & Calvin Klein).

Archief / AWARDS