SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Julien Cornet (Semetis ): "We remunereren meer op basis van meerwaarde en service"

Zondag 24 Februari 2019


Julien Cornet (Semetis ):
Sinds begin dit jaar staan Doriane Magnus en Julien Cornet aan het hoofd van Semetis, het data-driven bureau van Omnicom Media Group dat opgericht werd door Nicolas Debray en Gabriel Goldberg. Vier jaar nadat ze hun baby verkochten aan OMG leggen laatstgenoemden hun operationele functies definitief neer en kiezen voor continuïteit. Doriane Magnus en Julien Cornet vervoegden Semetis immers al respectievelijk in 2012 en 2011. De eerste was tot dusver client service director, de tweede director of business operations. Het duo krijgt de steun van drie e-business consulting managers: Glenn Vanderlinden, Maxime Vandenbussche en Julien De Visscher die ook tot het management team van Semetis behoren. We hadden een gesprek met Julien Cornet die het heeft over de evolutie van het bureau en de bijhorende ambities.
 
Kun je ons eerst even samenvatten waar Semetis zich mee bezighoudt?
Semetis viert volgende maand zijn tiende verjaardag. Vanaf het begin legde het bureau zich toe op performance marketing, met wat de oprichters toen de ‘magische driehoek’ noemden: SEM, SEO en web analytics. Van daaruit zijn we geëvolueerd en vandaag bieden we naast het beheer en de aankoop van alle digitale media, ook consultancydiensten inzake data, digital business intelligence, enzovoort. We positioneren ons als een data-driven bureau dat inzet op technologie en diensten. Zo zijn we het eerste Segment-gecertificeerde bureau in België (een benaming die verwijst naar het Customer Data Infrastructuurplatform dat het mogelijk maakt gegevens eenvormig te maken, zodat er predictieve modellen aangemaakt kunnen worden, nvdr). We ontwikkelen ook onze eigen tool voor campagnebeheer en monitoring.
 
Klopt het dat jullie een hybride model ontwikkeld hebben, als je vergelijkt met een klassiek mediabureau?
Inderdaad. Dat blijkt onder andere uit het feit dat ons team enigszins anders samengesteld is. Onze klantenteams bestaan voornamelijk uit twee functies met e-business analysts die leren om alle platformen te beheren, en e-business consultants. Dat is een uitdaging, want het vraagt een stevige bagage en kennis, maar ook een meer businessgericht en analytischer profiel. Het zorgt ervoor dat deze teams een meer holistische visie hebben: ze overzien de hele problematiek van een klant zonder dat er eerst een accountmanager aan te pas komt.
 
Transversaal gezien hebben we expertteams die gericht zijn op wat we business intelligence noemen, met inbegrip van data consultancy en meer technische aspecten, alsook de hele digital advertising. Dankzij deze configuratie kunnen we de expertise gelijkmatig spreiden over alle teams, ervoor zorgen dat ze mee zijn met de laatste nieuwigheden en prat gaan op een agile aanpak.
 
Deze volledige evolutie impliceert ook dat we meer remunereren volgens meerwaarde en diensten.
 
Hoeveel mensen werken er vandaag bij het bureau?
We zijn met 34, met naast het management, drie teams bestaande uit een tiental mensen en twee ontwikkelaars.
 
Kunnen we jullie beschouwen als een onafhankelijk bureau binnen OMG?
We behoren tot de OMG-groep, we delen in de groepsvisie en profiteren van de kracht van de structuur, maar wat de business betreft, hebben we ons eigen portfolio, bestaande uit plaatselijke klanten of in buurlanden, in Frankrijk. Wat dat betreft, koesteren we de ambitie een ‘export’ klantenkring op te bouwen: adverteerders in de Benelux met een internationale scope.
 
Met deze overname wilde OMG oorspronkelijk zijn positie inzake digital in België consolideren en profiteren van de expertise van Semetis om de data-driven aanpak te ontwikkelen. Van deze evolutie ben ik de afgelopen acht jaar getuige geweest. Nu koesteren we de ambitie deze datagerichte marketingaanpak te versnellen en onze positie als eersterangsbureau op dat vlak te behouden.
 
Semetis is vaak beschouwd als een search bureau. Daar liggen inderdaad onze roots, maar we zijn al zo lang meer dan dat. Tien jaar geleden waren we leader binnen een niche die een commodity is geworden; vandaag houden we ons met evenveel expertise bezig met digitale intelligence, advies, begeleiding van communicatiestrategieën en campagnes.



ARCHIVE / AGENCIES - DIGITAL






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Instagram per kilo  


Vandaag brengt Instagram elke maand meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd samen, waarvan de meerderheid tussen 18 en 24 jaar oud is. Ze vormen een gedroomde doelgroep voor adverteerders...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier