SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Isobar begeleidt de adverteerders in alle stappen naar Digital Commerce in de A.P.I -economy

Zondag 30 September 2018


Isobar begeleidt de adverteerders in alle stappen naar Digital Commerce in de A.P.I -economy
Shawn Mishra, Senior Vice-President en Global Managing Partner bij Isobar Commerce, kwam vorige week naar Brussel om de plaatselijke afdeling binnen Dentsu Aegis bij te staan bij een mediacompetitie. Hij maakte van de gelegenheid gebruik om de teams op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen van Isobar tijdens een uitgebreide presentatie van de globale strategische visie van de groep en maakte tijd voor een gesprek met Nicolas Vanderseypen (MD, Isobar Belgium), José Fernandez (Chief Commercial Officer, Dentsu Aegis Network Belgium) en MM.

Isobar heeft alle diensten georganiseerd rond alle aspecten van Digital Commerce wat ligt er aan de basis van die strategische keuze?
Shawn Mishra:
De omzetten van Digital Commerce groeien zeer snel, overal in de wereld en binnen alle aspecten van de commerciële communicatie, want de toepassingen van de handel via digitale kanalen dringen door in alle markten via alle mogelijke technologieën. Het actieterrein van Digital Commerce is eindeloos: we krijgen te maken met zowel lokale als internationale handel maar natuurlijk ook met de globale marketplaces zoals Amazon of Ali Baba.

De technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op en omvatten toepassingen die gebruik maken van geluid- en stemherkenning, aanraking en hyper-gesegmenteerde visuele boodschappen en dat allemaal in combinatie met de artificiële intelligentie en personalisatie via big data. Isobar gaat uit van de vaststelling dat de basisbehoeften van de consumenten niet veel veranderd zijn tijdens de laatste jaren, maar de manieren waarop de consumenten de goederen aankopen, veranderen zeer snel. Er komen steeds kanalen bij, elk met hun eigen technische vereisten en specifieke expertise. In dat brede spectrum heeft Isobar de ambitie om de adverteerders bij te staan met gepaste oplossingen in hun stappenplan binnen de onafwendbare A.P.I. -economie (Application Patform Interface, nvdr.)

En hoe evolueert de Digital Commerce op de Belgische markt?
Nicolas Vanderseypen:
De verkoopomzetten via digitale kanalen groeien razendsnel. Isobar heeft becijferd dat de totale omzet via e-commerce op wereldvlak in 2021 met 4.900 miljard dollar dubbel zo hoog zal zijn dan in 2017. Bovendien behoort België volgens dezelfde Isobar studie tot de 5 landen waar de handel via digitale kanalen het snelst groeit. In ons land gebeurt 17% van de retail-verkopen online en liefst 75% van de consumenten zoekt eerst de producten op het internet alvorens ze te kopen. Dat consumentengedrag verplicht de merken en de distributeurs om te investeren in aantrekkelijke webwinkels die snel en efficiënt toegankelijk moeten zijn via het internet maar zeker ook via mobile.

Wat moeten de retailers om in te spelen op deze trend?
Shawn Mishra:
Voor de merken en retailers die moeten aanknopen met de groei in de Digital Commerce, zijn de uitdagingen enorm. Alle adverteerders worden in meer of mindere mate geconfronteerd met dezelfde challenges. Bij Isobar benoemen we de uitdagingen met de dreiging in 4D: ‘Disintermediatie’, samen met de moeilijkheden om de relatie met de eindconsumenten onder controle te houden; ‘Disruptie’ van zowat alle businessmodellen; ‘Disaffectie’ dat staat voor de dreiging van het verlies aan differentiatie en merkimago en tenslotte ‘Deregulering’, een fenomeen dat eigen is aan de digitale markten. Digital Commerce is dus uitermate complex en net daarom moeten we bij Isobar erin slagen om de gepaste oplossingen te bedenken voor alle challenges, zowel technologische als marketingtechnische. Die diversiteit aan innoverende technieken stellen we ten dienste van de adverteerders door de tussenstappen naar hun doelstellingen in duidelijke processen te omschrijven.

Hebben alle adverteerders en merken dan geen andere noden op de digitale markten?
Al onze klanten zijn verschillend maar eigenlijk willen ze bottom-line allemaal hetzelfde: op de best mogelijke manier hun digitale transformatie aanvatten met de bedoeling om groei te realiseren. Bij Isobar verzekeren wij die groei door de juiste marketingmiddelen en technologieën in te zetten ten dienste van 4 concrete, trapsgewijze doelstellingen die alle marketers perfect kunnen begrijpen. Een eerste etappe bestaat uit de vergroting van de bestaande digitale omzetten, door het vermeerderen van het aantal verkoopkanalen en het verbeteren van de conversie. Met een tweede stap trekken we de merken en hun consumenten in de wereld van de virtuele winkels en in een derde fase wordt de ‘omni-channel experience’ van de consumenten verbeterd. De vierde stap omvat het inzetten van de juiste technologieën om de toegang van de producten tot hun marktsegmenten nog te versnellen en de kosten van de vele veranderingen aan de distributieketen te verlagen.

De marketingtechnieken die worden ingezet in elk van deze fases zijn gebaseerd op de gekende noties uit het DNA van de klassieke reclame, zoals merkentrouw, consumentenervaring en segmentatie maar ze worden door Isobar in de praktijk omgezet aan de hand van digitale tools en toegepaste artificiële intelligentie in functie van de noden van de adverteerder.

Digital Commerce vergt dus juist meer investeringen in marketingacties en communicatie in plaats van minder?
Om alle communicatiemiddelen efficiënt in te zetten is de notie agilty heel belangrijk. Bij Isobar maken we het daarom mogelijk om de marketing- en communicatietools zoals de websites, nieuwsbrieven en alle andere touchpoints los te koppelen van de logistieke component van de webwinkel, zoals de productcatalogus of de prijslijsten en de stockgegevens. Met een losgekoppeld platform voor de communicatie, kunnen de merken veel sneller reageren op de verschillende marktsegmenten in functie van de marktomstandigheden.

Als de tools worden losgekoppeld, dan zijn er ook steeds meer gediversifieerde expertises vereist om campagnes te realiseren?
José Fernandez:
Dat klopt. De meerwaarde van een bureau als Isobar ligt niet in het bouwen van tools en platforms, want voor de executie van dat soort beperkte lastenboeken, kan je in deze geglobaliseerde markt altijd een goedkopere leverancier vinden. We zijn veel meer dan leveranciers van technologische oplossingen zoals softwares, webplatformen of interfaces Onze missie bestaat erin expertise aan te bieden om de technologieën te combineren en er het best mogelijke resultaat uit te halen.

De verschillende businesscases die Shawn met ons heeft gedeeld, tonen aan dat de kennis en de ervaring van de Isobar groep nog dagelijks aangroeit, waardoor onze Brusselse teams zich voor de diensteverlening aan hun klanten gesteund weten door het grootst mogelijke potentieel aan oplossingen voor de challenges waar ze voor staan.

Met 6500 personen in dienst in de 85 kantoren over heel de wereld, beschikt Isobar over alle expertises die nodig zijn om alle adverteerders te begeleiden bij hun digitale transformatie. We zullen tijdens de komende maanden zoveel mogelijk klanten en prospecten met de juiste analyses sensibiliseren voor de bestaande mogelijkheden binnen de snelgroeiende markt om hen daarna structureel te begeleiden in de vermeerdering van hun marktaandeel in de A.P.I -economy.
 



ARCHIVE / AGENCIES - MEDIA






INTERVIEW

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue):

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue): "De digitalisering hangt in de eerste plaats af van de ontwikkeling van de expertise en de verrijking van de medewerkers"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier