SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous leert mannen als vrouwen denken voor 2BE

Woensdag 2 September 2015


Famous leert mannen als vrouwen denken voor 2BE
Assets :
spot Tv: 'slaapkamer' spot Tv: 'dijk' spot Tv: 'badkamer' radio poster press
Credits :
Client : Medialaan – 2BE
Contacts : Nele Baeyens, Koen Kreynen, Katia Strauwen
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
CD : Iwein Vandevyver
Creation : Ruben De Praetere
Creation : Yves Van Hacht
Project Leader : Hans Michiels
Business Director : Mieke Van de Gehuchte
RTV-Producer : Marlies Neudt
Production : Connect The Dogs
Producer : Nicola Bové
Director : Jevon Lambrechts
DOP : Frederic Van Zandycke
AD/Decor : Annabell Samyn
Soundstudio : Sonicville
Post-Production : Sven Vanhee

Famous bedacht een nieuwe campagne voor 2BE. Die moet niet alleen de comeback van de Champions League op de Medialaan-zender aankondigen, maar vooral duidelijk maken dat er voortaan twee wedstrijden per week zullen worden uitgezonden in plaats van een!

In Vlaanderen en naast Proximus TV heeft 2BE de uitzendrechten voor de prestigieuze UEFA Champions League in handen voor de komende drie seizoenen. Sterker nog, vanaf 15 september mag Medialaan twee wedstrijden per week uitzenden, in plaats van een, op dinsdag en op woensdag. Dat is uitstekend nieuws voor de mannelijke bevolking en iets minder leuk voor hun vrouwelijke medeburgers. Dat is ten minste het uitgangspunt van de campagne van Famous.
 
“Een man die twee avonden per week aan de buis gekluisterd zit, da’s veel. Daarom hebben we een campagne bedacht die de mannen ertoe wil aanzetten om te scoren bij hun wederhelft, zodat ze de televisie twee avonden achter elkaar in beslag kunnen nemen. We herinneren de heren eraan dat eenvoudige gedragingen zoals de wc-bril naar beneden klappen, niet (te opvallend) naar een voorbij wandelend blond stuk kijken of een avondje op restaurant plannen, het mogelijk maken om hun wederhelft gunstig te stemmen, zodat ze ten volle kunnen genieten van de Champions League…”
 
Het concept omvat drie tv-spots, vier radiospots, printadvertenties en een outdoor-actie in de zalen van Kinepolis. We zien in elke versie supporters die grote moeite doen om hun vriendinnen of vrouwen te paaien en ze aldus te overtuigen om hen twee avonden achter elkaar naar de Champions League te laten kijken, in plaats van eentje vroeger. Uiteraard zullen ze hun inspanningen dan ook moeten verdubbelen.
 
Een dikke pluim voor het radioluik dat duidelijk erg grappig is. Collega Griet moet er nog steeds om lachen...






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier