Fr

AGENCIES

WPP gaat achteruit tijdens eerste trimester

Vrijdag 26 April 2024

Net als zijn drie belangrijkste concurrenten heeft WPP zijn resultaten voor het eerste kwartaal bekendgemaakt. Die vertonen een organische groei van 1,6%. De Britse groep was al uitgegaan van een moeilijk eerste kwartaal en hij presteerde inderdaad minder goed dan Publicis, Omnicom en IPG die groeicijfers tussen +5% en +1% optekenden.
 
“Het eerste kwartaal lag in lijn met onze verwachtingen, met prestaties die de moeilijkste periode van het jaar weerspiegelen”, aldus Mark Read, de CEO van WPP die wees op veelbelovende groeifactoren zoals de grootschalige uitrol van talrijke AI-tools via WPP Open, de lancering van VML “dat goed bezig is om besparingen op te leveren”, de structurele vereenvoudiging van GroupM en Burson, die in juli operationeel zal zijn. “Ik ben erg blij met de vooruitgang die we boeken en we zien nu al de voordelen van een eenvoudigere, meer wendbare structuur voor onze klanten. We blijven op koers om de groei in de rest van het jaar te herstellen, gesteund door een bemoedigende aanvoer van nieuwe missies”, voegde hij eraan toe.

Archief / AGENCIES