Fr

AGENCIES

L'Oréal Benelux herbevestigt vertrouwen in OMG

Maandag 6 Mei 2024

L'Oréal Benelux herbevestigt vertrouwen in OMG

Na een uitgebreid en intensief pitchproces onder begeleiding van FMA, herbevestigt L’Oréal Benelux zijn vertrouwen in OMG voor het beheer van zijn mediabudgetten. Het bureau haalde het in de laatste ronde van Wavemaker (GroupM) en IPG Mediabrands. Voor België betekent dit dat PHD - dat het budget ook in Frankrijk beheert - de lead neemt.
 
Doorslaggevend voor L’Oréal was het 'Beauty Co-Lab', het innovatieve agency model dat OMG voorstellde. "Deze aanpak vertrekt vanuit een geïntegreerd model waarbinnen klantenteams, media-, data- en commerce specialisten op een naadloze manier samenwerken om de full funnel strategie en planning voor de 35+ L’Oréal merken te realiseren", aldus het bureau. Deze aanpak heeft zich naar verluidt reeds bewezen in de US en is een voorbeeld van OMG zijn Agency as a platform model.

Jo Ringoet, deputy managing director PHD België: “Deze herbevestiging weerspiegelt het vertrouwen van L’Oréal en is voor PHD en de groep een erkenning voor de innovatie en effectiviteit die we voor onze klanten dagdagelijks realiseren. We zijn dan ook enorm trots op deze samenwerking binnen de groep en over de landsgrenzen heen."

Michelle Hart, media director L’Oreal Benelux: “Al sinds 2018 hebben we met het team van OMD een sterke samenwerking opgebouwd in Nederland. Sinds 2021 breiden we deze samenwerking ook verder uit naar de Belgische markt met PHD Media. Om nu in 2024 te herbevestigen voor de Benelux markt met het nieuwe agency model van Beauty Co-Lab, waarbij de totale integratie van alle specialismen van OMD Nederland en PHD België bijdragen aan een nog sterke full funnel media- en inkoopstrategie voor onze merken.”

Archief / AGENCIES