Fr

PEOPLE

Catherine Closset wordt CMO Director van Stellantis Belux

Vrijdag 28 Januari 2022

Catherine Closset wordt CMO Director van Stellantis Belux

Catherine Closset is sinds meer dan drie jaar verantwoordelijk voor de marketing en digitale communicatie bij Renault Belux en was daarvoor verantwoordelijk voor reclame, media en branding bij BNP Paribas Fortis. Nu vervoegt ze de Stellantis groep als CMO Directeur Belux, en volgt Didier Blokland op, die marketing director van Peugeot wordt.

Ze zal zich samen met haar team toeleggen op het beheer van media-inkoop, digitale expertise, e-commerce en CRM voor de merken van de groep, die beheerd zullen worden door de bestaande marcom-teams. 

"Ik heb de codes geleerd van deze sector, een sector met veel 'challenges' en dit boeit me uitermate. Naast de snelle evolutie van producten en technologieën is het evenwicht tussen fysieke, virtuele of digitale marketing en klassieke reclame verrijkend omdat het een zeer compleet gegeven is. Ik kijk ernaar uit om actief te kunnen meewerken aan de ambities van de groep op het gebied van de ontwikkeling van duurzame mobiliteit, met de vele huidige en toekomstige elektrische modellen van de verschillende merken."
In zijn nieuwe functie zal Didier Blokland verantwoordelijk zijn voor alle zichtbare marketing, zowel op het vlak van product- en verkoopacties als op het vlak van 360° communicatie. Hij keert dus terug naar zijn eerste liefde, nadat hij 20 jaar geleden zijn carrière bij Peugeot begon.

Sinds april 2020 heeft hij de wereldwijde CMO-structuur opgezet die nu alle Stellantis-merken ondersteunt.

Erika Bouteloup die tot dusver marketing director van Peugeot was, wordt wereldwijd verantwoordlijk voor de brand content van het merk.

Archief / PEOPLE