Fr

CANNES LIONS 2019

Een tweede Lion voor FamousGrey

Vrijdag 21 Juni 2019

Een tweede Lion voor FamousGrey

FamousGrey heeft een tweede Bronze gewonnen op de 2019-editie van de Cannes Lions. De award gaat naar ‘Not a Boomerang’ voor Animal Rights Organisation in de competitie Mobile. Ter herinnering, de eerste Bronze voor het beroemde bureau dit jaar was voor ‘Focus Lines’ voor Ministerio De Transporte Y Obras Publicas in de Design competitie.

FamousGrey maakt nog kans op een extra Lion of Lions, want het staat drie keer in de finale met ‘Volts by Volvo’ in de competitie Sustainable Development Goals.
 
We geven volledigheidshalve nog mee dat FamousGrey Paris en zijn CEO Marc Fauconnier en Chief Creative Officer Peter Ampe een Silver in de competitie Media heeft gewonnen met ‘The Unstoppable Résumé’ voor Cancer@Work.

Tot slot vermelden we nog de Grand Prix van de dag: ‘Changing the Game’ van McCann NY voor XBox (Brand Experience & Activation), ‘Black Supermarket’ van Marcel voor Carrefour (Creative Effectiveness), ‘Do Black - The carbon Limit Credit Card’ van RBK Stockholm voor Doconomy (Creative eCommerce), ‘See Sound’ van Area 23/FCB Health voor Wavio (Innovation), ‘Westworld: The Maze’ van 360i voor HBO (Radio & Audio) en, last but not least, ‘The Whopper Detour’ van FCB NY voor Burger King (Mobile). Deze campagne die ook al de GP Direct won, komt aldus op gelijke hoogte van ‘Dream Crazy’ van W+K en Nike wat betreft de meest bekroonde campagnes tot nog toe.

Archief / CANNES LIONS 2019