Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Lucy ziet het groots voor Ketnet

Zondag 1 September 2019

Lucy ziet het groots voor Ketnet

Op 2 september maakt Tik Tak, de legendarische Vlaamse kleuterserie zijn grote comeback op Ketnet Junior. Voor de gelegenheid bedacht Lucy een campagne die het event de nodige aandacht moet geven, kwestie van een belletje te doen rinkelen bij nostalgische zielen en hun kroost.
 


“Na meer dan twaalf jaar afwezigheid is Tik Tak terug te zien op Ketnet Junior met een heel nieuw seizoen”, aldus Thomas Vuerinckx, de verheugde accountmanager van Ketnet. “De eerste aflevering van de legendarische peutersessie werd in 1981 uitgezonden op de BRTN (zoals de VRT toen heette, nvdr) en de laatste in 1996. Vervolgens werd de reeks van 1997 tot 2006 onafgebroken heruitgezonden op Ketnet. Ze was razend populair in Vlaanderen, maar ook in het buitenland, want ze werd verkocht aan een dertigtal landen, waaronder de Verenigde Staten, Australië, Israël,, Saoedi-Arabië en Zuid-Afrika.”
 
Bijna 30 jaar na de oorspronkelijke afleveringen start deze maandag dus een nieuw seizoen van Tik Tak en dat zal elke Vlaming geweten hebben. Daarom pakte Lucy de zaken groots aan, met een grote audiovisuele campagne in twee fasen. “We wilden deze comeback aankondigen op een Ketnet-manier”, aldus CD Iwein Vandevyver. “Op een creatieve en ludieke manier dus. Daarom bedachten we een campagne in twee fasen, met eerst trailers en vervolgens tv, bioscoop en radio.”
 
Om voor buzz te zorgen startte de campagne enkele dagen geleden met heuse trailers, waarin vier bekende Belgische regisseurs op hun eigen typische manier illustreren hoe het nieuwe seizoen van Tik Tak er zou moeten uitzien. Zoals het duo Adil & Bilall (aan wie we ‘Patser’ te danken hebben): zij presenteren ‘Tik Tak Two’, een erg Hollywoodiaanse versie van de reeks met de nodige speciale effecten en explosies… totaal tegengesteld aan de oorspronkelijke serie.
 
De twee andere regisseurs zijn Jan Verheyen (die onder andere F.C. De Kampioenen op zijn actief heeft) en Lukas Dhont van Girl. De trailers werden zonder enige uitleg door de regisseurs zelf gedeeld via hun eigen sociale netwerken.
 
“De trailers worden ook via het internet en in de bioscoop uitgezonden, alsook in de vorm van radiospots vanaf 2 september”, besluit Iwein Vandevyver. “Tegelijk zenden we tv-spots uit waarin onze vier regisseurs Ketnet proberen te overtuigen van hun versie van Tik Tak.”
Assets :
Credits :
  • Client : Ketnet
  • Contacts : Maarten Janssen, Hanne Laureys, Saartje Geudens, Elisabeth Roelandt
  • Agency : Lucy
  • CD : Iwein Vandevyver
  • CD : Laurent Dochy
  • Creation : Ruben Van Maldeghem
  • Creation : Jonas Marysse
  • Director of Brand Management : Jonas De Wit
  • Account Manager : Thomas Vuerinckx
  • Film Production Company : Caviar
  • TVC Producers : Ilse Joye, Jordy Weyers
  • Director : Leander Hanssen Jr.
  • DOP : Marc Appeltans
  • Montage : Jelle Stroo, Stefan van Diest
  • Sound : Klankwerk