SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV/Kind & Gezin : 'Breastfeeding extras'

Zondag 8 Oktober 2017


LDV/Kind & Gezin : 'Breastfeeding extras'
Assets :
video website
Credits :
Client : Kind & Gezin
Contacts : Frank van Swalm, Noortje van Dessel
Agency : LDV United
CD : Kristof Snels
Creation : Jasper Declercq
Creation : Julie Vanderbeck
Design : Jeffrey Uten
Account Team : Evi Messagie, Marieken Maes
Strategy : Tomas Sweertvaegher
Photographer : Noortje Palmers
Video : Jasper Léonard
PR : LEWIS

LDV United heeft opnieuw toegeslagen voor Kind & Gezin. Deze keer staat er een nieuwe sensibiliseringscampagne op het programma. Die moet meer mama’s overtuigen om hun baby’s borstvoeding te geven, ook in het openbaar.

Van 1 tot 7 oktober was het wereldwijd de Week van de Borstvoeding. Dit jaar stond die in het teken van ‘Samen sterk voor borstvoeding’. In dat verband wilde Kind & Gezin komaf maken met een stevig verankerd taboe in onze samenleving: borstvoeding in het openbaar.
 
“Momenteel zie je steeds minder moeders borstvoeding geven”, luidt het bij de vereniging. “Daarom bedacht ons bureau LDV United de ‘Borstfiguranten’, met andere woorden figuranten zoals je die elke dag op televisie, in de film of videoclips ziet. Met dit verschil dat ze figureren terwijl ze hun kind de borst geven.” Het idee vertrekt van het principe dat hoe meer jonge en toekomstige moeders zien dat andere mama’s de borst geven, hoe minder ze zich vragen zullen stellen alvorens het ook te doen.
 
“Daarvoor hebben we een minicastingbureau in het leven geroepen, borstfiguranten.be”, vertelt LDV. “Een site waar producers en castingverantwoordelijken alle ‘Borstfiguranten’ kunnen vinden, en waar geïnteresseerde moeders zich kunnen inschrijven. Bedoeling is borstvoeding aldus opnieuw inburgeren in onze cultuur.”
 
Uiteraard zorgde de opening van het platform voor de nodige ophef in Vlaanderen. “De lancering van de campagne was een succes”, aldus een verheugd LDV. “290 moeders schreven zich in als ‘Borstfiguranten’. Bekende Vlaamse producties als ‘Familie’, ‘De Buurtpolitie’, ‘Zonen van Van As’, ‘De Ideale Wereld’ en de Belgisch-Nederlandse langspeelfilm ‘De Dirigent’ hebben alvast beloofd zogende figuranten te rekruteren. 






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier