SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV/Kind & Gezin : 'Breastfeeding extras'

Zondag 8 Oktober 2017


LDV/Kind & Gezin : 'Breastfeeding extras'
Assets :
video website
Credits :
Client : Kind & Gezin
Contacts : Frank van Swalm, Noortje van Dessel
Agency : LDV United
CD : Kristof Snels
Creation : Jasper Declercq
Creation : Julie Vanderbeck
Design : Jeffrey Uten
Account Team : Evi Messagie, Marieken Maes
Strategy : Tomas Sweertvaegher
Photographer : Noortje Palmers
Video : Jasper Léonard
PR : LEWIS

LDV United heeft opnieuw toegeslagen voor Kind & Gezin. Deze keer staat er een nieuwe sensibiliseringscampagne op het programma. Die moet meer mama’s overtuigen om hun baby’s borstvoeding te geven, ook in het openbaar.

Van 1 tot 7 oktober was het wereldwijd de Week van de Borstvoeding. Dit jaar stond die in het teken van ‘Samen sterk voor borstvoeding’. In dat verband wilde Kind & Gezin komaf maken met een stevig verankerd taboe in onze samenleving: borstvoeding in het openbaar.
 
“Momenteel zie je steeds minder moeders borstvoeding geven”, luidt het bij de vereniging. “Daarom bedacht ons bureau LDV United de ‘Borstfiguranten’, met andere woorden figuranten zoals je die elke dag op televisie, in de film of videoclips ziet. Met dit verschil dat ze figureren terwijl ze hun kind de borst geven.” Het idee vertrekt van het principe dat hoe meer jonge en toekomstige moeders zien dat andere mama’s de borst geven, hoe minder ze zich vragen zullen stellen alvorens het ook te doen.
 
“Daarvoor hebben we een minicastingbureau in het leven geroepen, borstfiguranten.be”, vertelt LDV. “Een site waar producers en castingverantwoordelijken alle ‘Borstfiguranten’ kunnen vinden, en waar geïnteresseerde moeders zich kunnen inschrijven. Bedoeling is borstvoeding aldus opnieuw inburgeren in onze cultuur.”
 
Uiteraard zorgde de opening van het platform voor de nodige ophef in Vlaanderen. “De lancering van de campagne was een succes”, aldus een verheugd LDV. “290 moeders schreven zich in als ‘Borstfiguranten’. Bekende Vlaamse producties als ‘Familie’, ‘De Buurtpolitie’, ‘Zonen van Van As’, ‘De Ideale Wereld’ en de Belgisch-Nederlandse langspeelfilm ‘De Dirigent’ hebben alvast beloofd zogende figuranten te rekruteren. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier