Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV/Kind & Gezin : 'Breastfeeding extras'

Zondag 8 Oktober 2017

LDV/Kind & Gezin : 'Breastfeeding extras'

LDV United heeft opnieuw toegeslagen voor Kind & Gezin. Deze keer staat er een nieuwe sensibiliseringscampagne op het programma. Die moet meer mama’s overtuigen om hun baby’s borstvoeding te geven, ook in het openbaar.

Van 1 tot 7 oktober was het wereldwijd de Week van de Borstvoeding. Dit jaar stond die in het teken van ‘Samen sterk voor borstvoeding’. In dat verband wilde Kind & Gezin komaf maken met een stevig verankerd taboe in onze samenleving: borstvoeding in het openbaar.
 
“Momenteel zie je steeds minder moeders borstvoeding geven”, luidt het bij de vereniging. “Daarom bedacht ons bureau LDV United de ‘Borstfiguranten’, met andere woorden figuranten zoals je die elke dag op televisie, in de film of videoclips ziet. Met dit verschil dat ze figureren terwijl ze hun kind de borst geven.” Het idee vertrekt van het principe dat hoe meer jonge en toekomstige moeders zien dat andere mama’s de borst geven, hoe minder ze zich vragen zullen stellen alvorens het ook te doen.
 
“Daarvoor hebben we een minicastingbureau in het leven geroepen, borstfiguranten.be”, vertelt LDV. “Een site waar producers en castingverantwoordelijken alle ‘Borstfiguranten’ kunnen vinden, en waar geïnteresseerde moeders zich kunnen inschrijven. Bedoeling is borstvoeding aldus opnieuw inburgeren in onze cultuur.”
 
Uiteraard zorgde de opening van het platform voor de nodige ophef in Vlaanderen. “De lancering van de campagne was een succes”, aldus een verheugd LDV. “290 moeders schreven zich in als ‘Borstfiguranten’. Bekende Vlaamse producties als ‘Familie’, ‘De Buurtpolitie’, ‘Zonen van Van As’, ‘De Ideale Wereld’ en de Belgisch-Nederlandse langspeelfilm ‘De Dirigent’ hebben alvast beloofd zogende figuranten te rekruteren. 
Assets :
Credits :
  • Client : Kind & Gezin
  • Contacts : Frank van Swalm, Noortje van Dessel
  • Agency : LDV United
  • CD : Kristof Snels
  • Creation : Jasper Declercq
  • Creation : Julie Vanderbeck
  • Design : Jeffrey Uten
  • Account Team : Evi Messagie, Marieken Maes
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher
  • Photographer : Noortje Palmers
  • Video : Jasper Léonard
  • PR : LEWIS