Fr
Close

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness past zich aan voor VOO

Zondag 21 Februari 2021

Happiness past zich aan voor VOO

Televisiekijken doen we al een hele tijd anders dan vroeger. Maar ook al zijn er massa’s zenders, toch vinden we niet altijd wat we zoeken. Om daar iets aan te doen lanceert VOO VOO TV+, de televisie die zich aanpast aan onze verlangens.

“We kunnen zeggen dat we midden in een ontdekkingscrisis zitten: te veel keuze is nefast om een keuze te maken”, stelt Isabelle Koelman, strategic director van Happiness. “De exponentiële toename in mogelijke content betekent dat we veel tijd besteden aan het zoeken naar wat we willen kijken. Gevolg: soms kijken we helemaal niets.”
 
Om daar iets aan te doen lanceert VOO VOO TV +, een nieuwe manier om tv te kijken, met een welkomstscherm dat veel wegheeft van Netflix.
 
“Elk gezin kan tien verschillende profielen hebben”, aldus de stratege. “De super intuïtieve navigatie wordt gepersonaliseerd dankzij geavanceerde kunstmatige intelligentie, volgens de voorkeuren en gewoonten van elke gebruiker. De klanten krijgen zo een rijkgevulde inhoud aangeboden: die is niet alleen kwalitatief, maar ook aangepast aan hun wensen en komt van zowel klassieke als thematische kanalen, video on demand, Be tv, VOOsport World, enz. Bedoeling is om deze nieuwe tv-ervaring bekend te maken, als een super kwalitatief antwoord op de ontdekkingscrisis.”
 
Daarom ontwikkelde Happiness een 360°-campagne die de verschillende kijkersprofielen illustreert en ensceneert: van de verstrooide tot de onbesliste en de voorzichtige kijkers. De campagne wordt ondersteund door drie spots die voor een keer van standpunt veranderen en ons tonen hoe de tv ons ziet.
 
Philippe Fass, CD van Happiness: “De creatieve oplossing is een cocktail zoals alleen VOO die kan maken: confronteer het publiek op een humoristische en rake manier met zijn gewoonten, om zo de nadruk te leggen op de VOO-oplossing die beantwoordt aan de behoeften. In deze campagne zal iedereen zichzelf herkennen!”
 
En inderdaad. De perfect gecaste (en geregisseerde) acteurs spelen heel natuurlijk. “Het was een genoegen om met Félix Guimard samen te werken aan deze campagne”, voegt Philippe Fass toe. “Félix is een regisseur die veel voor (web) series werkt, hij is het gewend om humoristische capsules voor tv te maken. Zijn benadering gebaseerd op cowriting, improvisatie en montage, zorgde voor een authentieke meerwaarde.”
 
Naast televisie omvat de campagne ook display, magazinepers, Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest, via banners en in POS.
 
“Het is belangrijk dat VOO toont dat we naar onze klanten luisteren”, concludeert de adverteerder. “De wereld verandert en wij willen mee veranderen, zelfs de drijvende kracht achter deze verandering zijn. We zagen duidelijk dat het publiek door een echte ontdekkingscrisis ging. We zoeken te lang naar wat we willen bekijken, zonder te vinden wat echt bij ons past. Op dat sterke inzicht wilden we inspelen door al onze klanten een innovatieve tv-oplossing aan te bieden, gebaseerd op een aanbevelingsmotor. Die ontleent al zijn relevantie en effectiviteit aan de mogelijkheid om verschillende individuele profielen binnen hetzelfde gezin te creëren. Kortom, een soort Netflix of Spotify van tv. Daarom wilden we deze transparante campagne; we wilden de grote diversiteit illustreren waarin elk individu deze ontdekkingscrisis kan ervaren. Tonen dat we dit probleem begrijpen en er iets kunnen aan doen.”


Assets :
Credits :
  • Client : VOO
  • Contacts : Pauline Kinet, Delphine Lenel, Nicolas De Preter, Jacques Ohn
  • Agency : HAPPINESS BRUSSELS
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Philippe Fass
  • Creation : Mathias Lemielle
  • Creation : Thomas Cappelle
  • Strategic Director : Isabelle Koelman
  • Business Director : Mattias Vermeire
  • Account Manager : Sophie Glotz
  • Director : Félix Guimard
  • DOP : Bjorn Charpentier
  • Film Production Company : Latcho
  • Producers : Efrosini Spanoudis & Yves Van Herstraeten
  • Post-production : Moxy
  • Sound Production : Bleu Nuit – Benoit Pirson
  • Media Partners : Vizeum - Philippe Geurts & Semetis
  • Motion Design : Karlien Huygels & Matthias Vandenbosch
  • Design : Dries Lauwers, Lisa Leloux & Victor Destrebecq
  • Copy : Alice Amant & Stéphane Opdenbosch