Fr

BRANDS

Carrefour lanceert mascotte voor prijsbewuste shoppers

Zondag 24 Augustus 2025

Carrefour lanceert mascotte voor prijsbewuste shoppers

Publicis Groupe België creëerde voor Carrefour ‘de Prijsbijter’, een klein wezentje dat zich schuilhoudt in de ‘C’ van het Carrefour-logo dat een onstilbare honger heeft naar te hoge prijzen. Elke dag komt hij uit zijn schuilplaats en neemt hij een hap uit de prijs van alledaagse producten, zowel van het merk Carrefour als van A-merken.

Voor klanten wordt het op die manier heel makkelijk om de beste aanbiedingen te vinden. Zij hoeven in de winkel enkel de mismeesterde prijslabels te volgen om de ‘Hap uit de Prijs’ te ontdekken en de ‘Promo’s om in te bijten’. De Prijsbijter helpt aldus elke klant in zijn zoektocht naar koopjes.

De introductie van de Prijsbijter wordt gepromoot door een omnichannel campagne die in verschillende fasen wordt uitgerold, met als doel om eerst nieuwsgierigheid te wekken en vervolgens de gewoonte te versterken.

De campagne startte met een teasingsfase, via affichage die de nieuwsgierigheid wekt voor dit mysterieuze wezentje. Daarna volgt een 360°-campagne: tv, digitaal, OOH, DOOH, print, radio, instore. Alle kanalen worden ingezet om de wereld van de Prijsbijter te introduceren en zijn rol aan het grote publiek uit te leggen. 

Archief / BRANDS