Fr

BRANDS

Ellen Helsen (De Ceuster Meststoffen): "Anticiperen op een steeds veranderende markt en klant blijft key"

Maandag 7 November 2022

Ellen Helsen (De Ceuster Meststoffen):

De eerste editie van de Best Brands CMO of the Year, die Serviceplan organiseert in het kader van zijn Best Brands, maakte op 21 oktober zijn verdict bekend tijdens een event in The Merode in Brussel. Nathalie Erdmanis (AG & Ageas), voorzitster van de Best Brands Club, kende de titel die avond toe aan Ellen Helsen, marketing manager van De Ceuster Meststoffen. Exclusief voor MM blikte de winnares terug op deze unieke ervaring.
 
Waarom heb je besloten je kans te wagen op deze eerste editie van de CMO of the Year?
 
DCM heeft al meer dan 45 jaar ervaring in de productie, ontwikkeling en verkoop van organische en ecologische meststoffen in de particuliere en professionele markt. DCM is een familiebedrijf dat al sinds de start inzet op duurzaamheid, nog voor het een trend werd. Het zit in ons DNA. Al meer dan 45 jaar werken we samen met ons team, onze partners en onze klanten om dit familiebedrijf op een duurzame manier te laten groeien. Onze drijfveer is om elke dag opnieuw te zoeken naar nog betere producten voor de tuin. De lat alsmaar hoger leggen, innoveren en investeren. Met het milieu én het klimaat als grootste uitdaging. Produceren met groene energie, met natuurlijke grondstoffen, met een zo laag mogelijke CO2 voetafdruk. Door mijn deelname wou ik dit verhaal ook kenbaar maken aan mijn CMO collega’s.
 
Je hebt de titel gewonnen. Wat betekent dat voor jou en je bedrijf?
 
Uiteraard is het heel fijn om een dergelijke titel te ontvangen. We dragen collegialiteit hoog in het vaandel bij DCM. Deze titel is dan ook een waardering voor al mijn collega’s die in deze uitdagende tijden, elke dag opnieuw, het beste van zichzelf blijven geven om ons mooie DCM-verhaal verder te schrijven. Voor DCM is het een waardering voor alle investeringen die we al van bij de opstart doen in het kader van duurzaamheid. Zoals ik al zei, het zit in ons DNA.
 
Waarom is een initiatief als de Best Brands Club belangrijk? Wat verwacht je er zelf van?
 
Een club van beste merken is belangrijk om elkaar beter te leren kennen en ervaringen te kunnen delen over verschillende sectoren heen. Dit kunnen we samen verwezenlijken door kennis te delen, nieuwe trends en innovaties te bespreken en misschien zelfs nieuwe partnerships op te zetten want samen kan je meer bereiken.
 
Hoe zie je de functie van CMO in de nabije toekomst evolueren, meer bepaald binnen de huidige context en alle crisissen die we doormaken?
 
We werden reeds geconfronteerd met enkele uitdagende jaren. De komende periode zal dit niet anders zijn. De focus ligt nog steeds op customer experience en brand experience. Hoe kunnen we blijven evolueren met ons merk om de klant zijn leven, gemakkelijker, prettiger en bevredigender te maken? We zullen flexibel moeten blijven in het maken van keuzes om hieraan te voldoen. Anticiperen op een steeds veranderende markt en klant blijft key.
 
Nog een laatste woord?
 
We staan allemaal voor dezelfde uitdagingen en de basis om deze uitdagingen te kunnen aangaan zijn de mensen die steeds het beste van zichzelf geven om samen aan jouw verhaal te schrijven. Nogmaals een welgemeende dankjewel aan iedereen voor de titel van CMO van het jaar.

Archief / BRANDS