Fr

BRANDS

'Beter drinken. Beter leven': de nieuwe belofte van Spa

Maandag 28 Februari 2022

'Beter drinken. Beter leven': de nieuwe belofte van Spa

'Beter drinken. Beter leven'. Dat is de nieuwe merkbelofte van Spa bedacht door Happiness. Ze werd gisteren onthuld via een paginagrote nationale krantenadvertentie, die was vergezeld van een manifest, alsook via een OOH-campagne in de grootste treinstation in België en Nederland, de twee markten waar Spadel een duurzaamheidsstrategie voert.

In de campagne staat Linda Deplacie, sinds 1985 de ambassadrice van Spa, centraal en ze lijkt nog altijd op de vrouw die in 2002 een opzienbarende comeback maakt, zoals blijkt uit de drie topless foto's die in drie verschillende periodes (1985, 2002 en 2022) zijn gemaakt. Linda Deplacie ziet er op 61-jarige leeftijd inderdaad nog altijd even ravissant uit. Weldra volgen er nog projecties van de fotomontage op gebouwen in grote steden, evenals een aantal video's in samenwerking met influencers.

Er staat ook een online platform op het programma. Een QR-code op de creaties linkt naar dat platform. Er staat onder meer een interview met Linda Deplacie op waarbij ze uitlegt hoe voldoende drinken, en hoe puurder, natuurlijker en duurzamer je dat doet, een beter en gezonder leven mogelijk maakt... Het platform zal regelmatig worden geüpdatet met video's en artikelen van experts en influencers over dit onderwerp
.
'Beter drinken. Beter leven' zal de baseline zijn op alle toekomstige Spa-campagnes die in de loop van 2022 zullen worden gelanceerd, en dit voor het natuurlijk mineraalwater, de gearomatiseerde waters en de limonades.  

Mélanie Decelle, marketing director van Spadel: "Het betreft een symbolische lancering van onze nieuwe purpose, maar op lange termijn, na enkele jaren, zouden we graag zien dat de Belgische en Nederlandse consumenten verder kijken dan de zuiverheid en kwaliteit die ze doorgaans associëren met het merk. Het is de bedoeling dat ze op een dag in de supermarkt tegen zichzelf zeggen 'Ik kies eveneens voor Spa omdat het een ander merk is, met een echt geëngageerd bedrijf erachter, dat zich bekommert om mijn welzijn, dat dingen doet voor de lokale gemeenschap en dat sterke maatschappelijke missies heeft om het milieu te beschermen'. Dat is onze grote ambitie en wij denken dat deze nieuwe purpose, gedreven door alle campagnes die Happiness in de nabije toekomst zal ontwikkelen, ons in staat zal stellen die te verwezenlijken."

Ter herinnering, Happiness, dat Bru al enkele jaren onder zijn hoede heeft, won afgelopen zomer na raadpleging en een creatieve pitch het Spa-budget voor België en Nederland.

Archief / BRANDS