Fr


Close

AGENCIES

David Droga: "Ik wil niet de beste binnenhuisarchitect zijn van een huis dat instort"

Woensdag 19 Juni 2019

David Droga:

Tijdens een talk in Cannes in het gezelschap van Brian Whipple, de CEO van Accenture Interactive, herhaalde David Droga dat de verkoop van zijn bureau aan de consultant Droga5 in de eerste plaats in staat moet stellen om relevantie te bieden op grotere schaal in een omgeving waar de focus van de merken ligt op de relatie met de consument in haar geheel.
 
Droga legde meermaals de nadruk op die relevantie en oordeelt dat niet alleen reclame telt om merken te bouwen, maar de hele consumentenbeleving. “Als ik verlangen naar een merk kan wekken en dat verlangen verloren gaat als de consument in contact komt met de retail, fysieke of online context van het merk, zal reclame daar niets aan veranderen. De enige manier om creativiteit te redden, is ervoor zorgen dat ze van toepassing is op de hele customer journey. Het klinkt misschien arrogant, maar ik wil niet de beste binnenhuisarchitect zijn van een huis dat instort.”
 
“De dag des oordeels is niet aangebroken voor de reclame, maar hij moet in een ruimer perspectief dan vroeger worden gezien”, zei hij nog.
 
Naar verluidt is het dat wat hem motiveerde om zijn bureau aan Accenture Interactive te verkopen, waarbij hij verwees naar expertises die alle aspecten van de klantenrelatie betreffen: “Ze kunnen dingen bouwen die wij niet kunnen, ze begrijpen dingen die wij niet begrijpen en ze hebben contacten die ik niet heb. Als ik aan dat alles mijn creativiteit kan toevoegen, vervijfvoudig ik de draagwijdte van Droga5… Zo werkt het misschien niet voor alle bureaus, maar ik weet dat het wel het geval zal zijn voor Droga5.” Over de prijs van de overname hield hij de lippen stijf op elkaar.

Archief / AGENCIES