Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness zingt voor Quick

Zondag 27 Juni 2021

Happiness zingt voor Quick

Voor de 50ste verjaardag van de iconische Giant voorzien Quick en Happiness de nodige feestelijke acties en campagnes. De recentste is een verjaardagsong. De lyrics zijn gebaseerd op posts door de fans van de beroemde burger op de sociale media. Happiness, twelve points!

Eerst vroegen ze de Belgen om de kartonnetjes van de Giant te versieren, dan zetten ze een ‘Golden Giant’ op het menu (een Giant die geserveerd werd in een gouden broodje dat speciaal voor Quick in België ontwikkeld werd), er volgde een gouden activatie voor het EK en ook vandaag zetten Quick en Happiness de feestelijkheden voor de 50ste verjaardag van de iconische burger voort. Dat doen ze met de Giant Love Meter en de Giant Love Song.
 
“De Giant Love Meter van Happiness converteert in real time de liefde voor de Belgische burger in een cijfer”, aldus Lukas Das, account manager van het bureau. “Dat cijfer wordt de basis van een bijzondere limited edition die we op 2 juli bekendmaken. Of je nu een Giant bestelt of een comment erover post op de sociale media, het zijn allemaal dingen die illustreren hoezeer de Belgen van de Giant houden.”
 
“En er is meer”, vervolgt creative content director, Jil Dockx. “De liefdesverklaringen op de sociale media aan het adres van de Giant dienden als basis voor de Giant Love Song: een heuse ode aan ’s lands meest emblematische burger en zijn wereldwijd bekende saus. De song werd gecomponeerd door de Belgische artiest Jaan Hantson (zoon van, jawel) en ingezongen door de acteur Stijn Steyaert. De lyrics werden geschreven door de Giant-fans zelf, want het gaat om de comments van de fans over hun favoriete burger op de sociale media. Een mooi voorbeeld van Belgische zelfspot en de ideale teaser voor 2 juli.”
 
De clip van de song wordt gebruikt op kanalen als Tik Tok om de community nog meer te betrekken. De Giant Love teller en de Giant Love Song worden ondersteund door SoMe content en zijn een onderdeel van de Golden Celebration van de Quick-zomer. Die zal op 2 juli uitmonden in een hoogtepunt waarover we momenteel niets meer weten.
 
“De eerste resultaten zijn bijzonder veelbelovend”, besluit Lukas Das met de glimlach. “Na ongeveer drie weken zien we het engagement met de love song op basis van de video views met meer dan 80% toenemen. En de Giant Love Meter leverde al meer dan 400.000 liefdesverklaringen op.”
Assets :
Credits :
  • Client : Quick Burger Brands Belgium
  • Contacts : Dirk Lammens, Evelyn De Groeve, Sarah Pockelé-Dilles
  • Agency : Happiness Brussels
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • Group Account Director : Hans Smets
  • Strategic Director : Coppelia de Crane d'Heysselaer
  • Creation : Thomas Cappelle
  • Creation : Mathias Lemielle
  • Account Director : Barbara Devaux
  • Account Manager : Lukas Das, Corentin Deneufbourg
  • Connectivity & Content Director : Wesley Roeland
  • Connectivity Planner : Elise Van Craen
  • Creative Content Director : Kenny Vermeulen, Jil Dockx
  • Content Provider : Thomas Van Der Vennet, Sofie Smets, Birger Morris, Lisa Decré
  • Copy Fr : Stéphane Opdenbosch, Alice Amant
  • Head of Design : Dries Lauwers
  • Graphic Designer : Emilie Wauthelet, Jonathan Kalifat
  • DTP : Alexandra Carosielli
  • Head of Motion : Remke Faber
  • Motion Designer : Bart Callaerts
  • Producer : Dominique Turnbull
  • Head of Production : Bart Vande Maele
  • Print Production : Pascal Delfosse
  • Sound Production : Raygun
  • Talent : Stijn Steyaert
  • Music : Jaan Hantson
  • Camera / DOP : Frederic Goossens