Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey rekruteert voor Constructiv via Minecraft

Zondag 26 Maart 2023

FamousGrey rekruteert voor Constructiv via Minecraft

In het kader van de nationale ‘De Bouw kijkt verder campagne’ die FamousGrey vorig jaar releaste om te delen wat de bouwsector te bieden heeft, lanceert het duo nu de ‘Construction Challenges’. Bedoeling: de bouwers van morgen rekruteren via de beroemde Minecraft-game.

Niet eender hoe natuurlijk. “Minecraft is op dit moment het populairste spel ter wereld en ook in België prijkt het spel bovenaan de lijst van meest gespeelde games”, aldus Laurie Lacourt, CD van FamousGrey.  “Vooral jongeren in het lager en secundair onderwijs, de doelgroep die de bouwsector wil bereiken, houden van het spelletje. Met ​ ‘De Construction Challenges’ slaan FamousGrey en Constructiv de (digitale) brug naar deze jonge doelgroep.”
 
Voor wie echt van Mars en Venus komt, Minecraft is een ‘zandbakspel’ dat tools omvat om je eigen universum te bouwen, dus waarin de gamers zowat alles wat hun voor de geest komt kunnen bouwen.
 
In het kader van de ‘Construction Challenges’ wordt de speler uitgedaagd om een oud huis te renoveren, een duurzaam clubhouse te bouwen of een verbindingsweg aan te leggen. In totaal worden vijf challenges voorgesteld op het platform. De beste bouwers maken kans op iPads en PS5, bovenop een veelbelovende carrière in de bouwsector.
 
De ‘Construction Challenges’ worden ondersteund door online video’s en SoMe, maar ook door beroemde gamers aan wie Constructiv ook vroeg om de uitdaging aan te gaan.
 
Met deze campagne wil Constructiv tonen dat de bouwsector toegankelijk is voor iedereen, de vooroordelen wegwerken en een grotere bewustwording aanmoedigen. In die optiek zorgde FamousGrey ook voor een update van de campagnewebsite.
Assets :
Credits :
  • Client : Constructiv
  • Contacts : Kristof Van Roy, Philippe Giot, Meike van der Veur
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • CD : Laurie Lacourt
  • Creation : Toon Leysen
  • Copy : Jens De Wit
  • Strategic Director : Jonathan Detavernier
  • Strategic Planner : Aze Van Coillie, Wies Dickens
  • CSD : Catherine De Block
  • Account Director : Audrey Semal
  • Account Manager : Geoffrey Delhoux
  • Project Managers : Matti Verhaegen, Klaartje Vanmulders, Eléonore Calicis
  • Head of Digital : Joachim François
  • Designers : Sacha Lempereur, Simone Curzi, Franco Scaramuzza
  • Developer : Arno Van Biesen
  • Performance Team : Laurent Verheyen, Sander Cuypers
  • Social Media Manager : Florentien Duquet, Laureen Delbauche
  • PR : FamousRelations
  • PR Manager : Astrid Jacobs
  • Content & World Creator : DikkeSvekke