Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness enterteijnend voor Albert Heijn

Zondag 19 Februari 2023

Happiness enterteijnend voor Albert Heijn

Met ‘De Wereld in het Kleijn’ hebben Happiness en Albert Heijn de retail communicatie simpelweg opnieuw uitgevonden. Op het programma: een webserie die tegelijkertijd informeert en entertaint.

Met de webserie ‘De Wereld in het Kleijn’ neemt de Belgische dochteronderneming van de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn de Vlamingen mee achter de schermen van een van haar winkels, gerund door de vriendelijke en (te) aardige Lina, die haar handen vol heeft om de orde te bewaren in haar wereldje.

“De Wereld in het Kleijn (met een evidente knipoog naar Albert Heijn's ‘eijn’) verwijst natuurlijk naar het feit dat een supermarkt in feite een microkosmos is waar mensen van alle horizonten, sociale klassen en leeftijden elkaar ontmoeten en waar altijd wat te beleven valt”, aldus ECD, Geoffrey Hantson.

In de eerste aflevering maken we kennis met Lina en haar veelkleurige team die voor een klein probleem staan: hoe in hemelsnaam die vermaledijde “verspakketten” in de winkel promoten. De kijkers ontdekken het antwoord in 8 minuten ...

"Met ‘De Wereld in het Kleijn’ vervaagt de grens tussen puur entertainment en reclame”, vervolgt de ECD. “En dat is goed. Want entertainment zou niet langer het ‘privilege’ mogen zijn van grote internationale streamingplatforms maar ook van lokale commerciële merken. Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren. Om content te maken waar ze ook zélf willen naar kijken. En om dat te bereiken hebben we ook in het produceren van de reeks alle grenzen tussen reclame en entertainment weggelaten.”

Dat is ook de verdienste van het bureau. De regie van de serie is in handen van Koen Van Impe, die samen met het creatieve team van Happiness en het hoofd marketing van Albert Heijn, Els Lagrou, de scripts schreef.

"Het is een campagne die anders is dan de anderen en daarmee benadrukken we meteen het DNA van ons merk. Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in assortiment, in prijs, in innovatie - en nu ook in onze communicatie. Die belofte nemen we erg serieus, maar onszelf niet. Dat merk je aan ‘De Wereld in het Kleijn’ – het is een ‘feijne’ mix geworden van verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering", zegt Els Lagrou, hoofd marketing bij Albert Heijn. 

‘De Wereld in het Kleijn’ zal het hele jaar door zeker zijn weg vinden naar de Vlamingen via verschillende platformen, kanalen en formaten, waaronder tv-varianten (60", 30" en 15") en online en SoMe-video's. Er worden in totaal zes afleveringen verwacht (aflevering 2 en 3 worden momenteel geschreven) en deze zullen worden uitgezonden volgens de marketingkalender, de doelstellingen en de te belichten thema's, steeds trouw aan de missie van het huis: 'Making better food available to everyone together'.

Vermelden we tot slot dat de lancering ondersteund wordt door een radio- en affichageluik (onder andere).
 
Assets :
Credits :
  • Client : Albert Heijn
  • Contacts : Els Lagrou, Ann Maes, Witse Van Rillaer
  • Agency : Happiness Brussels
  • CEO & Strategic Director : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • Strategic Director : Frans Cuypers, Wesley Roeland
  • Connectivity Planner : Wesley Roeland
  • Creation : Geoffrey Hantson
  • Creation : Katrien Bottez
  • Content Creative Director : Jil Dockx
  • Scriptwriter : Koen Van Impe
  • Director : Koen Van Impe
  • Content Providers : Brent Roofthooft, Sam Vervenne
  • Account Management : Sien Vrebos, Barbara Devaux, Piet Verbanck
  • Head of Motion : Remke Faber
  • Motion Designer : Simon Schuurman, Marie-Charlotte Baert
  • Editing : Simon Schuurman
  • Head of Digital : Joni Allaert
  • Head of Design : Dries Lauwers
  • Design : Karel Chanterie, Lore Snauwaert, Jonathan Kalifat
  • DTP : Loïc Lenoble
  • Photographer : Steven Hendrix
  • Color Grading : Pascale Boedt
  • Production : Arthur De Wachter, Bart Vande Maele
  • Music Artist : Jaan Hantson
  • Sound Production : Raygun
  • DOP : Norman Baert
  • Intern DOP : Clément Protin
  • Production Assistant : Francis Bosschem
  • Gaffer : Dieter De Bock
  • Sound Engineer : Thomas Verbrugge
  • MUA : Sarah De Graef
  • Stylist : Nele Van den Broucke
  • Setdresser : Finn Fransen, Katrijn Van Aelst
  • Setdresser Assistant : Anja Coenen