SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade/Lampiris : "Lampiris beschermt de natuur"

Vrijdag 9 Juni 2017


mortierbrigade/Lampiris :
Assets :
Facebook
Credits :
Client : Lampiris
Contacts : Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Yana Gestels
Creation : Jil Dockx
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Mathijssen
Producer : Eline Rousseau, Margot Van Daele
Film Production Company : Crossing Zebra
Soundstudio : Sonicville



Lampiris neemt de natuur heel serieus. Daarom beschermt de energieleverancier nu, in samenwerking met Natuurpunt, per nieuwe klant 15m2 natuur. mortierbrigade kondigt dit initiatief aan met een originele en aantrekkelijke campagne voor alle liefhebbers van de natuur!

De ‘social-campagne’ gemaakt door Mortierbrigade is opgedeeld in 2 fases.
In Fase 1 stuurde het creatieve team van de brigade een cameraman de natuur in. 4 weken lang houdt hij zich verborgen om wilde dieren te spotten in de door Lampiris en Natuurpunt beschermde natuurgebieden.

Spot hij een dier? Dan begint de camera te lopen en worden de beelden rechtstreeks live op Facebook uitgezonden. Een ongebruikelijke manier om de klanten de ware inhoud te laten zien van wat zij beschermen door klant te worden van Lampiris. Op een speelse manier laat de energieleverancier zien hoeveel belang ze hechten aan de natuur en waarom ze deze beschermen. 

In fase 2 worden er filmpjes gemaakt van beelden uit deze beschermde natuur voor op Facebook: deze beelden geven een stem aan de dieren met grappige of absurde commentaren. Onder meer bedanken de dieren in de filmpjes de nieuwe klanten van Lampiris, omdat hun stukje natuur dankzij hun nu beschermd wordt. 

De campagne werd op 9 juni aangekondigd met een teaser. De eerste livestreams  kan je vinden op de Facebook-pagina van Lampiris.






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier