SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Omnicom up, Publicis down

Donderdag 24 Juli 2014


Omnicom en Publicis die erin slaagden uit elkaar te gaan nog voor ze voor het altaar stonden, presenteerden hun resultaten voor het eerste semester. Aan Franse zijde zijn de cijfers volgens PDG Maurice Lévy “niet bevredigend”, met een omzet die in een jaar tijd stagneerde rond 3,3 miljard euro en een netto resultaat van 260 miljoen, wat een daling met 17% betekent. De organische groei van Publicis tijdens het eerste semester lag veel lager dan tijdens dezelfde periode in de afgelopen jaren: 1,8% vs 3% in 2012 en 2013. Dat resultaat is te wijten aan de aanhoudende zwakte op de Europese markten, gecombineerd met de vertraging op de nieuwe markten. Omnicom daarentegen kondigde een netto winststijging met 12% aan: 241 miljoen euro voor een omzet van 2,9 miljard euro (+6,4%). De groei van de Amerikaanse groep was bijzonder sterk in de Verenigde Staten (+7,8%) en lag iets lager op internationaal niveau (+4,9%).
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier