Fr
Close

CANNES LIONS 2014

Croisette Pitch: Tom Berth en Geert De Rocker, creatief directeurs van Publicis

Donderdag 19 Juni 2014

Croisette Pitch: Tom Berth en Geert De Rocker, creatief directeurs van Publicis

Elke dag, onderweg naar of van het Palais des Festivals, lopen we landgenoten en bekenden tegen het lijf. Een uitstekende gelegenheid voor een kort en snedig interview: 10 vaste vragen over verwachtingen, verlangens, herinneringen en voorspellingen. Vandaag kruisten Tom Berth en Geert De Rocker ons pad. Ze zijn creatief directeurs bij Publicis.

Hoeveel edities van de Cannes Lions heb je al meegemaakt?
Dit is de zevende, denken we.

Wat is jouw meest memorabele Cannes-ervaring?
Per ongeluk zijn we ooit met een bende van Duval Guillaume terechtgekomen in een titty bar. We hadden gewoon dorst, terwijl er eerder borsten werden geserveerd. We zijn daar natuurlijk niet langer dan drie uur blijven hangen.

Waarom ben je dit jaar van de partij?
Betaald door onze werkgever. Anders moeten we thuis het gras afrijden.

Wat verwacht je van deze editie?
We laten alles op ons af komen. Tijdens het jaar plannen we al genoeg. Vorig jaar zijn we verrast door seminaries waar we toevallig naartoe gingen. Uitschieter: Vivienne Westwood.

Wie hoop je hier te ontmoeten of te zien?
Naast Maurice bedoel je? Bekende gezichten van vorige jaren, zoals de Direct Jury van 2013.

Wat maakt dit festival bijzonder voor jou?
De sfeer, de glamour en de nabijheid. De vele Belgen. En het schone weer. En het blijft de Oscaruitreiking van de reclame.

Wat zou je aan de Cannes Lions veranderen indien jij het organiseerde?
Minder categorieën, tenzij we er zelf aan verdienden. Je moet Phil Thomas toch ook een beetje begrijpen.

Wat is jouw top 5 van all time favoriete advertenties, spots of campagnes?
Uit de losse pols: Halo3 (XBox), Big Ad (Calton Draught), Whopper Virgins (Burger King), Old Spice, Real Men of Genius (Bud).

Hoeveel Leeuwen staan er op jouw schouw te pronken?
Vier!

Wat is jouw pronostiek voor de Belgen, dit jaar in Cannes?
Een pak minder dan vorig jaar, vrezen we. Niet evident om de beeldenstorm van 2013 over te doen! Een les in nederigheid is goed om volgend jaar net iets scherper voor de dag te komen. Maar het kan ook anders uitdraaien. Dat hopen we.
 
 

Archief / CANNES LIONS 2014