SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: L'Avenir en Sud Presse, water en vuur

Vrijdag 9 November 2018


Seen from Space: L'Avenir en Sud Presse, water en vuur
Eind oktober was er sprake van een toenadering tussen de twee grote uitgevers binnen de Franstalige dagbladpers. Een van de mogelijke scenario’s bestond uit de opslorping van l’Avenir door Rossel. Met andere woorden, de verschillende merken van Sud Presse en l’Avenir zouden eigendom worden van een enkele persgroep. Los van de evidente vragen inzake de pluralistische waarde van dit scenario, kun je je afvragen of zo’n fusie interessant is op het vlak van het bereik.

Vandaag blijkt uit de CIM Persbereikcijfers slechts weinig overlapping tussen beide merken (minder dan 10%). De lezers van een Franstalige regionale titel heeft duidelijk spontaan geen enkele zin om over te schakelen naar het territorium van een ander ‘regionaal’ merk. Zouden de huidige (exclusieve) lezers van L’Avenir (zeer talrijk in de provincies Luxemburg, Namen en zelfs Waals-Brabant) bereid zijn om zonder een kik te geven een nieuw universum, een andere format en journalistieke stijl te consumeren?

De fusie zou geen enkele marketingmisstap inzake positionering toelaten; indien dit toch zou gebeuren, zou dat massaal veel lezers kosten die bijzonder sterk gehecht zijn aan hun historische regionale merk.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Instagram per kilo  


Vandaag brengt Instagram elke maand meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd samen, waarvan de meerderheid tussen 18 en 24 jaar oud is. Ze vormen een gedroomde doelgroep voor adverteerders...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier