SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mediaverbruik, dagen met meer en dagen met minder

Zondag 7 Oktober 2018


Seen from Space: Mediaverbruik, dagen met meer en dagen met minder
Schoolgaande kinderen, werknemers of gepensioneerden,… Meestal zijn onze levens goed geregeld. Dat blijkt uiteraard uit het mediaverbruik in de loop van de week. Zelfs tijdens de zomer, een periode die per definitie minder ‘gelijklopend’ is, zijn de schommelingen van het dagelijkse bereik per dag van de week zeer regelmatig en verschillen ze weinig (in index) naargelang de bestudeerde leeftijdsgroep. Met uitzondering van de bokkensprongen tijdens de Wereldbeker voetbal begin juli.

De media die het minst gevoelig zijn voor de dagen die voorbijglijden, zijn tv en het internet op smartphone, ook al worden beide wat minder gebruikt op zaterdag. Daarna volgt het internet op tablet dat tegen de stroom ingaat en zijn maximale aantal gebruikers bereikt op zondag. Aan de andere kant vinden we de radio en het internet op PC/laptop: dat is zeer gevoelig voor de opdeling week/weekend. Uiteraard is dat spectaculair duidelijk voor de pc die nauw verbonden is met het werk, maar ook voor de radio die de trajecten van en naar het werk en het werk zelf begeleidt.

Als we kijken naar de verbruikte tijd, zijn de verschillen ten opzichte van het gemiddelde kleiner dan je zou denken en liggen de schommelingen globaal in de lijn van het bereik. De enige opmerkelijke uitzondering is het internet op pc: het aantal gebruikers zakt aanzienlijk tijdens het weekend, maar de totale gebruiksduur stijgt tijdens dezelfde periode.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christine Jean (AG Insurance):

Christine Jean (AG Insurance): "Digital speelt steeds beter zijn rol in holistische communicatiestrategieën"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier