SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mediaverbruik, dagen met meer en dagen met minder

Zondag 7 Oktober 2018


Seen from Space: Mediaverbruik, dagen met meer en dagen met minder
Schoolgaande kinderen, werknemers of gepensioneerden,… Meestal zijn onze levens goed geregeld. Dat blijkt uiteraard uit het mediaverbruik in de loop van de week. Zelfs tijdens de zomer, een periode die per definitie minder ‘gelijklopend’ is, zijn de schommelingen van het dagelijkse bereik per dag van de week zeer regelmatig en verschillen ze weinig (in index) naargelang de bestudeerde leeftijdsgroep. Met uitzondering van de bokkensprongen tijdens de Wereldbeker voetbal begin juli.

De media die het minst gevoelig zijn voor de dagen die voorbijglijden, zijn tv en het internet op smartphone, ook al worden beide wat minder gebruikt op zaterdag. Daarna volgt het internet op tablet dat tegen de stroom ingaat en zijn maximale aantal gebruikers bereikt op zondag. Aan de andere kant vinden we de radio en het internet op PC/laptop: dat is zeer gevoelig voor de opdeling week/weekend. Uiteraard is dat spectaculair duidelijk voor de pc die nauw verbonden is met het werk, maar ook voor de radio die de trajecten van en naar het werk en het werk zelf begeleidt.

Als we kijken naar de verbruikte tijd, zijn de verschillen ten opzichte van het gemiddelde kleiner dan je zou denken en liggen de schommelingen globaal in de lijn van het bereik. De enige opmerkelijke uitzondering is het internet op pc: het aantal gebruikers zakt aanzienlijk tijdens het weekend, maar de totale gebruiksduur stijgt tijdens dezelfde periode.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue):

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue): "De digitalisering hangt in de eerste plaats af van de ontwikkeling van de expertise en de verrijking van de medewerkers"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier