SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: ABXplore, een kleine zender met veel appetijt

Vrijdag 21 September 2018


Seen from Space: ABXplore, een kleine zender met veel appetijt
Elf maanden geleden kwamen we terug op de eerste vier jaar in het bestaan van ABXplore, de themazender voor mannen (18-44), ontstaan uit de as van AB4. De start was veelbelovend en na een jaar hield de zender zijn beloften (en deed het zelfs iets beter). ABXplore vond al snel zijn plaats, met behoorlijk indrukwekkende resultaten.

Sinds begin dit jaar behaalt hij op een nochtans moeilijke doelgroep voor televisie (met uitsluiting van sport) meer dan 9% reach op een gemiddelde dag en een marktaandeel van meer dan 3% tussen 17 en 24u., alsook 4% in total day. ABXplore bereikt zijn publiek van actieve jonge mannen op eender welk uur van de dag, en meer bepaald op momenten waarop de grote zenders indommelen. Deze resultaten liggen twee tot drie keer hoger dan die van concurrent National Geographic (we beschikken niet over de horodatage van Discovery Channel in het zuiden). Met zulke scores kan ABXplore al meespelen met de groten, of toch tenminste wat z'n eigen doelgroep betreft. Daarnaast is het percentage uitgesteld kijken vergelijkbaar met het gemiddelde van het TV Totaal, wat wijst op belangstelling. ABXplore is geen 'zapzender'. De dagelijkse contacten met de individuen binnen de doelgroep zijn vrij lang en schommelen rond 45 minuten (ATS) in  2018.

RMB en de groep AB hernieuwden hun samenwerkingscontract. Dat is uitstekend nieuws voor de regie van de RTBF, aangezien de AB-zenders zeer complementair zijn bij de openbare omroepen. Het team van AB beschikt ontegensprekelijk over een uniek talent om aanzienlijke bereikvolumes aan te spreken met beperkte middelen. Dat blijkt onder andere uit de indrukwekkende stabiliteit van AB3 en de geslaagde lancering van ABXplore.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier