SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Adblocking in the UK - de beperking van online inventarissen

Vrijdag 7 September 2018


Seen from Space: Adblocking in the UK - de beperking van online inventarissen
Emarketer publiceerde zopas een uitgebreid dossier rond ‘Adblocking in the UK 2018’. Hoewel het document niet over de situatie in ons land gaat, is de kans groot dat de trends hier vergelijkbaar zijn. De groei van de adblockers treft nu ook mobile (hoewel nog steeds in mindere mate dan de PC). Een ander universeel element is het profiel van de gebruikers: die zijn jong, vooral mannelijk en uit de hogere sociale klassen. De redenen om adblockers te gebruiken zullen waarschijnlijk niet sterk verschillen tussen Londen en Brussel.

Twee andere elementen in deze analyse. Ten eerste de vaststelling dat het gebruik van adblockers mainstream zou kunnen worden in bepaalde bevolkingscategorieën en ten tweede de vreselijke schatting van het inkomstenverlies voor de adverteerders, door het verlies van inventaris. Dat brengt ons bij het uitstekende edito van de MM-brunch vorige week. Het klopt dat digitale reclame een onbeperkt inventaris biedt dat eindeloos moduleerbaar is. Maar deze onbeperktheid botst op een belangrijke grens: de wil van de consument die blijkt uit de adblockers. Digitale reclame zal dus geen onbeperkte toppen scheren en zou volgens de Britse consumenten discreter, skippable en aangenamer moeten zijn.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier