SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Adblocking in the UK - de beperking van online inventarissen

Vrijdag 7 September 2018


Seen from Space: Adblocking in the UK - de beperking van online inventarissen
Emarketer publiceerde zopas een uitgebreid dossier rond ‘Adblocking in the UK 2018’. Hoewel het document niet over de situatie in ons land gaat, is de kans groot dat de trends hier vergelijkbaar zijn. De groei van de adblockers treft nu ook mobile (hoewel nog steeds in mindere mate dan de PC). Een ander universeel element is het profiel van de gebruikers: die zijn jong, vooral mannelijk en uit de hogere sociale klassen. De redenen om adblockers te gebruiken zullen waarschijnlijk niet sterk verschillen tussen Londen en Brussel.

Twee andere elementen in deze analyse. Ten eerste de vaststelling dat het gebruik van adblockers mainstream zou kunnen worden in bepaalde bevolkingscategorieën en ten tweede de vreselijke schatting van het inkomstenverlies voor de adverteerders, door het verlies van inventaris. Dat brengt ons bij het uitstekende edito van de MM-brunch vorige week. Het klopt dat digitale reclame een onbeperkt inventaris biedt dat eindeloos moduleerbaar is. Maar deze onbeperktheid botst op een belangrijke grens: de wil van de consument die blijkt uit de adblockers. Digitale reclame zal dus geen onbeperkte toppen scheren en zou volgens de Britse consumenten discreter, skippable en aangenamer moeten zijn.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier