SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Isobar buigt zich over influencers

Dinsdag 4 September 2018


Isobar buigt zich over influencers
Belgium under the influence’ is een uitgebreid en heel volledig onderzoek gewijd aan Influence Marketing. Het wordt gevoerd door Isobar (Dentsu Aegis Network), samen met BAM, Influo en Profacts. Het is gebaseerd op interviews met influencers, marketeers en een steekproef van een duizendtal Belgen. Het project omvat drie luiken. Het eerste buigt zich over de impact van influencers op het publiek, het tweede probeert de verwachtingen van de influencers zelf te ontleden en het derde richt zich tot marketeers, met de bedoeling een portret van de sector te schetsen. De twee laatste luiken zijn nog bezig.
 
Momenteel publiceert Isobar een aantal resultaten die verband houden met het sociale mediagebruik en de voornaamste platformen, alsook het gedrag van de gebruikers.
 
Als we kijken naar de topics, stellen we vast dat influencers vooral gevolgd worden voor muziek (47%), sport (34%), news (32%), reizen (30%) en films (29%).
 
Het bureau wijst er ook op dat de meest gevolgde influencers hoofdzakelijk Belgen zijn (72%), dat de meest bekeken content tutorials, give-away/contests en artistieke beelden zijn. Ook god om te weten: merken behoren tot de meest gevolgde ‘personalities’ op de sociale netwerken, samen met muziekartiesten en acteurs. Influencers worden vooral gevolgd bij wijze van ontspanning, om iets te leren of inspiratie te zoeken.
 
Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier