SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Isobar buigt zich over influencers

Dinsdag 4 September 2018


Isobar buigt zich over influencers
Belgium under the influence’ is een uitgebreid en heel volledig onderzoek gewijd aan Influence Marketing. Het wordt gevoerd door Isobar (Dentsu Aegis Network), samen met BAM, Influo en Profacts. Het is gebaseerd op interviews met influencers, marketeers en een steekproef van een duizendtal Belgen. Het project omvat drie luiken. Het eerste buigt zich over de impact van influencers op het publiek, het tweede probeert de verwachtingen van de influencers zelf te ontleden en het derde richt zich tot marketeers, met de bedoeling een portret van de sector te schetsen. De twee laatste luiken zijn nog bezig.
 
Momenteel publiceert Isobar een aantal resultaten die verband houden met het sociale mediagebruik en de voornaamste platformen, alsook het gedrag van de gebruikers.
 
Als we kijken naar de topics, stellen we vast dat influencers vooral gevolgd worden voor muziek (47%), sport (34%), news (32%), reizen (30%) en films (29%).
 
Het bureau wijst er ook op dat de meest gevolgde influencers hoofdzakelijk Belgen zijn (72%), dat de meest bekeken content tutorials, give-away/contests en artistieke beelden zijn. Ook god om te weten: merken behoren tot de meest gevolgde ‘personalities’ op de sociale netwerken, samen met muziekartiesten en acteurs. Influencers worden vooral gevolgd bij wijze van ontspanning, om iets te leren of inspiratie te zoeken.
 
Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier