SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: CIM Radio/CIM RAM door de groothoeklens

Zondag 2 September 2018


Seen from Space: CIM Radio/CIM RAM door de groothoeklens
10 jaar cijfers over de radioconsumptie. Uit dit helikopterbeeld blijkt hoe voorbeeldig stabiel dit medium wel is. Dat geldt des te meer in Vlaanderen, want sinds 2011 daalde de penetratie van de radio licht in Franstalig België. Ook de luisterduur bleef constant tot vorig jaar. Met de Radio Audience Measurement (RAM) van 2018 is er duidelijk wel iets veranderd. De penetratie van het medium zoals weergegeven door de studie is gevoelig toegenomen in vergelijking tot het recente verleden, in beide gewesten.

Tegelijk daalt de luisterduur gevoelig; er is sprake van een kwartier minder in vergelijking met vroeger. Kortom, de methodologische veranderingen aan de radiostudie zijn niet zonder impact. Ter herinnering, ze betreffen zowel de wervingsmethoden van de respondenten als de vorm van de luisterdagboeken (zie elders), een dragen ongetwijfeld bij tot een wijziging van het imago van de radio als medium.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier