SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

"Savlon Healthy Hands Chalk Sticks" : de coup de coeur van Wim Demyttenaere (MM)

Donderdag 12 Juli 2018


Leve de ideeën die de wereld verbeteren! Mijn coup de coeur had ik vorig jaar al kunnen vernoemen, want de Savlon Healthy Hands Chalk Sticks haalden op de CannesLions van 2017 verschillende Leeuwen, waaronder uiteraard Product Design. Ik nomineer ze nu omdat ik zo onder de indruk ben van het simpele idee, dat zoveel impact heeft. Omdat het de wereld een stukje beter maakt. En omdat het heilzaam is voor het imago van de sector. Reclamemakers krijgen er zowaar een nobel aura van.
 
Eten met de handen …
Kinderen zitten graag overal met hun pollen aan. Handjes wassen voor het eten is dan ook een gewoonte die elke ouder ter wereld zijn dreumes aanleert. Op het platteland van India is dat handen wassen nog een flink stuk belangrijker dan hier bij ons. Want daar is eten met de handen nog dagelijkse kost. De handen goed wassen, niet alleen met water, maar ook met zeep, is er dan ook van vitaal belang. Om ziektes te vermijden. Of erger.
 
… en schrijven met krijt
Veel Indiase lagere scholen gebruiken ook nog volop krijt en bord. En elke middag voor de lunch spoelen miljoenen kinderen het krijt van hun handjes, zodat ze er schoon uitzien. Maar zonder zeep geen hygiëne. Het idee dat Ogilvy Mumbai voor Savlon (antiseptische farmaceutische producten van de groep ITC) bedacht, was het krijt in de fabriek te vermengen met zeep, zodat de sticks doordrongen zijn van het ontsmettende middel. Resultaat: als de kinderen hun bekalkte handjes onder de kraan houden, beginnen ze te schuimen door de zeep die in de krijtjes zit. Propere én hygiënische handen!
 
Creative Effectiveness Grand Prix
Dat deze campagne vorig jaar al uitgebreid scoort en nu de hoofdvogel afschiet in één van de zwaarste categorieën, is eigenlijk logisch. Want de efficiëntie van een campagne blijkt pas na zekere tijd. De Creative Effectiveness jury was dit jaar ook bijzonder streng. Wie echt het verschil wil maken, moet de zaken anders aanpakken, vonden ze. Dit is dan ook zo veel meer dan een campagne. 
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier