SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Sorrell neemt MediaMonks over voor 300 miljoen

Woensdag 11 Juli 2018


Sorrell neemt MediaMonks over voor 300 miljoen
S4 Capital, het nieuwe bedrijf van Martin Sorrell, en de Nederlandse groep MediaMonks hebben hun overeenkomst bevestigd. De deal wordt geschat op 300 miljoen euro, in contanten en in aandelen gedeeld door de investeringsmaatschappij Bencis dat de belangrijkste aandeelhouder van MediaMonks (55%) is, en het management, dat 20% aandelen van de nieuwe MediaMonks|S4C-structuur zal bezitten.

Sorrell, die de titel 'Senior Monk' krijgt, won uiteindelijk het pleit tegen zijn voormalige werkgever WPP die ook in de running was. Hij legde uit dat de overname de eerste stap was in een nieuw digitaal bureau. "De roots van MediaMonks liggen in nieuwe media, data, content en technologie. Onze volgende stappen zullen zijn om dit platform verder te ontwikkelen door data-analyse en het kopen van digitale media toe te voegen. MediaMonks wordt de basis van een unitair bedrijf", voegde hij eraan toe.

MediaMonks werd in 2001 opgericht door Wesley ter Haar en draaide vorig jaar een omzet van 110 miljoen dollar. De groep met hoofdzetel in Amsterdam heeft 650 medewerkers in 11 bureaus in Londen, Stockholm, Dubai, New York, Los Angeles, Mexico City, Sao Paulo, Buenos Aires, Shanghai en Singapore.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier