SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Sorrell neemt MediaMonks over voor 300 miljoen

Woensdag 11 Juli 2018


Sorrell neemt MediaMonks over voor 300 miljoen
S4 Capital, het nieuwe bedrijf van Martin Sorrell, en de Nederlandse groep MediaMonks hebben hun overeenkomst bevestigd. De deal wordt geschat op 300 miljoen euro, in contanten en in aandelen gedeeld door de investeringsmaatschappij Bencis dat de belangrijkste aandeelhouder van MediaMonks (55%) is, en het management, dat 20% aandelen van de nieuwe MediaMonks|S4C-structuur zal bezitten.

Sorrell, die de titel 'Senior Monk' krijgt, won uiteindelijk het pleit tegen zijn voormalige werkgever WPP die ook in de running was. Hij legde uit dat de overname de eerste stap was in een nieuw digitaal bureau. "De roots van MediaMonks liggen in nieuwe media, data, content en technologie. Onze volgende stappen zullen zijn om dit platform verder te ontwikkelen door data-analyse en het kopen van digitale media toe te voegen. MediaMonks wordt de basis van een unitair bedrijf", voegde hij eraan toe.

MediaMonks werd in 2001 opgericht door Wesley ter Haar en draaide vorig jaar een omzet van 110 miljoen dollar. De groep met hoofdzetel in Amsterdam heeft 650 medewerkers in 11 bureaus in Londen, Stockholm, Dubai, New York, Los Angeles, Mexico City, Sao Paulo, Buenos Aires, Shanghai en Singapore.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier