SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

'Evert_45': de coup de coeur van Griet Byl (MM)

Maandag 9 Juli 2018


'Evert_45': de coup de coeur van Griet Byl (MM)
De GP Entertainment werd dit jaar toegekend aan ‘Evert 45’, een geniale en tot in de kleinste details uitgewerkte creatie van N=5 en Superhero Cheesecake voor KPN, ter gelegenheid van Bevrijdingsdag in Nederland.

Vertrekpunt van de campagne die eerder in eigen land al veelvuldig in de prijzen viel: het feit dat er in onze contreien steeds minder mensen zijn die de oorlog hebben meegemaakt. Bijgevolg dreigen hun vele persoonlijke verhalen te verdwijnen. KPN – dat als Nederlands telecombedrijf het verbinden van mensen tot zijn centrale bedrijfswaarden rekent – vindt dat al deze gebeurtenissen bewaard moeten blijven voor de nieuwe generaties, zodat we nooit de gruwel van de oorlog en de broosheid van onze vrijheid zouden vergeten.

Daarom creëerden adverteerder en bureau een reeks vlogs met het verhaal van Evert, een twaalfjarige jongen in de laatste dagen van WOII, die samen met zijn broer Klaas op zoek gaat naar hun oudste broer Joris die ondergedoken zit. Evert vertelt zijn belevenissen vanuit ’45 aan een denkbeeldige camera, alsof hij een hedendaagse vlogger is, wat uiteraard niet kan, maar geen mens die zich daaraan stoort, integendeel.

In totaal telt de reeks elf onberispelijk geregisseerde, meeslepende video’s – je blijft kijken - met dagelijkse belevenissen geïnspireerd op waargebeurde oorlogsverhalen. Die werden met het oog op de geschiedkundige accuratesse allemaal gemaakt in samenwerking met historicus Joost Rosendael en het Verzetsmuseum. Ze werden verspreid via sociale media als YouTube en Instagram, kregen massaal veel traditionele media-aandacht en werden zelfs opgenomen in het officiële onderwijsprogramma in Nederland. Storytelling zoals die behoort te zijn, als je ’t ons vraagt. Relevant voor de merkboodschap bovendien.

“De grenzen tussen media en categorieën vervagen”, zei de juryvoorzitster achteraf op de persconferentie. “Zowel wat de herkomst van het werk betreft als inzake de precieze definitie van wat een advertentie precies is. Bij het toekennen van de awards hebben we twee criteria gehanteerd: is het merk relevant en voegt het iets toe aan onze samenleving, ons leven, onze cultuur? En dat doet Evert_45 wonderwel!”



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier